Hlavní boom v užívání plastů, a to nejen v obalovém průmyslu, odstartoval na světových trzích po druhé světové válce. Padesátá a šedesátá léta přinesla zejména v Evropě kromě obnovy poničených a rozvoje nových průmyslových odvětví i výrazné změny životního stylu, což vyvolalo i vyšší nároky na metody balení a obalové materiály.
Vzhledem tomu, že právě letos uplyne půlstoletí od světové výstavy EXPO ’58 v Bruselu, kde získal tehdejší československý pavilon hlavní cenu, Zlatou hvězdu, je třeba připomenout, že právě v designu této expozice hrály plasty důležitou roli. To potvrzuje i retrospektivní výstavní projekt Bruselský sen, jehož vernisáž proběhla počátkem dubna v Pražském domě v Bruselu a bude se v následujících měsících přesouvat do Prahy a do Brna.
Lehké a dobře zpracovatelné, smrštitelné, průtažné a odolné, vrstvené a kombinovatelé, to všechno jsou pozitivní přívlastky pro plastové obalové materiály. Ty negativní se týkají kontinuálního zamořování životního prostředí. Nejen v rámci jednání světových fór, ale i např. v televizních reklamách jsou jako šance pro budoucnost vyzdvihovány plasty biodegradovatelné nebo třeba možnost měření uhlíkové stopy.
Jak informovala britská poradenská firma pro světový potravinářský a nápojový průmysl Zenith International, na světovém kongresu nealkoholických nápojů InnoBev v Moskvě byl právě před nedávnem představen nový průlomový plán týkající se této celosvětově přetřásané záležitosti. Nový projekt by měl výrobcům nápojů a jejich dodavatelům poskytnout možnost měření uhlíkové stopy a „prodloužit“ ji až do regálů v prodejně. Tzv. Carbon Action Plan umožní kombinovat auditované výsledky s dalšími informacemi vztahujícími se k životnímu prostředí i na etiketách balených nápojů…
Přeji všem čtenářům úspěšné jarní podnikání a těším se na shledanou na veletrhu interpack 2008 v Düsseldorfu, kde bude Svět balení součástí expozice naší mateřské firmy Deutscher Fachverlag v hale 5, číslo stánku C 28.