logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 2/2008 BALENÍ V OBCHODĚ: Setkání biosvěta 2008

1. března 2008
Nezařazené 0
543

Letošní ročník největšího mezinárodního setkání bioodvětví, veletrhu BioFach, otevřel své brány ve dnech 21. – 24. února 2008. V průběhu těchto čtyř dní našlo na norimberské výstaviště cestu celkem 46 500 odborných návštěvníků z řad pěstitelů, chovatelů, výrobců a distributorů bioprodukce a všech příznivců ekologického zemědělství, kteří se přijeli seznámit s novinkami a aktuálními trendy na světovém trhu bioproduktů. Souběžně s BioFachem se konal druhý ročník mezinárodního veletrhu přírodní kosmetiky Vivaness, který se dobře zavedl a získává si úspěšně své příznivce (podle statistik zhruba 20 % odborné veřejnosti dorazilo do Norimberku výhradně kvůli Vivaness).

Internacionalita návštěvníků letos vzrostla na 37 %. Odborná veřejnost dorazila ze zhruba 120 zemí – po Německu především z Rakouska, Polska, Nizozemska, Itálie a Francie. Přísnější podmínky registrace a jejich intenzivní kontrola zajistily další nárůst kvality návštěvníků, na které nesmírně zapůsobila bohatá, chutná a nápaditě prezentovaná nabídka 2764 vystavovatelů (v roce 2007: 2547). Více než dvě třetiny návštěvníků přicestovaly ze zahraničí (podle průzkumu berlínské agentury FKM).

Nové produkty, expozice i trhy

Návštěvníci měli možnost seznámit se s nejnovějšími produkty ekologického hospodářství nejen z kategorie potravin, nápojů a kosmetiky, ale také s přírodními a Fair Trade výrobky, jako jsou hračky, dárky a dekorační předměty, přírodní textilie, zařízení interiérů domů a bytů, oděvy, sportovní obuv a módní doplňky.
Podle vyjádření Amarjita Sahoty z londýnské poradenské společnosti Organic Monitor překročily v roce 2007 celosvětové výdaje na biopotraviny poprvé hranici 40 mld. dolarů. Předpokládá se, že v roce 2010 dosáhne celosvětový obrat 60 mld. dolarů.

Objem evropského trhu s přírodní kosmetikou odhaduje Organic Monitor na 1,1 mld. eur, světový obrat tvoří podle průzkumů více než 5 mld. eur. Důležitým exportním trhem je i v oblasti biokosmetiky Asie, kde roste poptávka závratným tempem.

BioFach je zároveň celosvětově největším specializovaným veletrhem ekologicky pěstovaného vína a celý letošní ročník mu byl zasvěcen. Letošní novinkou byla zcela nová Vinná hala, díky které se zde mohlo biovíno ze všech končin světa poprvé prezentovat v prostorech s denním osvětlením. Obor vinařství se prezentoval četnými degustacemi a doprovodnými akcemi, nechyběly atraktivní prezentace vinoték a přednášky špičkových odborníků a sommeliérů. Během čtyř veletržních dnů představovalo svá špičková vína odborné veřejnosti 347 vystavovatelů z 23 zemí.

Česká expozice byla vidět

Čeští výrobci a zpracovatelé bioproduktů se na letošním BioFachu prezentovali společně s Ministerstvem zemědělství ČR a svazem PRO-BIO v rámci národní expozice. Rozmanitá nabídka tuzemské bioprodukce, zahrnující masné produkty, trvanlivé potraviny, cereálie, pečivo, mléčné výrobky, mražené ovoce, nápoje, čaje, koření, kojeneckou výživu, oleje atd., zaujala přítomné obchodníky i širokou veřejnost.
Zástupci českých vystavujících firem se shodli, že účast na veletrhu se jim vyplatila a na nezájem potenciálních obchodních partnerů si nemohou v žádném případě ztěžovat.
Národní prezentace nabídla informace o stavu ekologického hospodářství v ČR a představila cíle Programu ekologického zemědělství v ČR, vytvořeného MZe ČR ve spolupráci s nevládními organizacemi a experty.

Pokud jde o konkrétní výrobce a zpracovatele biopotravin, kteří se zde prezentovali, byly to firmy: Amylon, Aromatis, Bio-cafes CZ, Biopark, Country Life, Emco, Extrudo Bečice, Lifefood CR, PRO-BIO, Semix Pluso, Sluneční brána, Solex Agro a Státní zemědělský intervenční fond. Samostatné expozice pak představily firmy Pragosoja a Racio.

Odborná fóra i kulinářské zóny

Čtyři veletržní dny nabídly návštěvníkům také atraktivní doprovodný program. Kongresové centrum se stalo dějištěm odborných seminářů, konferencí a oborových diskusních fór, v jednotlivých halách se pořádaly rozmanité přehlídky a prezentace novinek a inovací, velké oblibě se těšily gastronomické koutky a kulinářské zóny.

V rámci odborného programu proběhly konference a panelové diskuse věnované aktuálním tématům, za všechny můžeme jmenovat např.: Aktuální trendy Fair Trade produkce, Klimatické změny a standardy v ekologickém zemědělství, Certifikace a quality management, „Green“ marketing, Budoucnost „bio“ obalů a ekologicky šetrných obalových technologií, Bio export na trhy USA a Asie, Jak eliminovat pesticidy, Bio bez genetické modifikace, Biokoncepty v gastroprovozech, Politika Evropské komise a regulační opatření, Konvenience a balení produktů (balicí a obalová technika), Problematika zpracování a likvidace odpadů z obalů, Regionální případové studie biofarem, výrobců obalových materiálů z přírodních materiálů a mnohé další (více informací na www.biofach.de).

Simona Šlingerová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required