logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...

SB 2/2008 BALENÍ V OBCHODĚ: Setkání biosvěta 2008

1. března 2008
Nezařazené 0
489

Letošní ročník největšího mezinárodního setkání bioodvětví, veletrhu BioFach, otevřel své brány ve dnech 21. – 24. února 2008. V průběhu těchto čtyř dní našlo na norimberské výstaviště cestu celkem 46 500 odborných návštěvníků z řad pěstitelů, chovatelů, výrobců a distributorů bioprodukce a všech příznivců ekologického zemědělství, kteří se přijeli seznámit s novinkami a aktuálními trendy na světovém trhu bioproduktů. Souběžně s BioFachem se konal druhý ročník mezinárodního veletrhu přírodní kosmetiky Vivaness, který se dobře zavedl a získává si úspěšně své příznivce (podle statistik zhruba 20 % odborné veřejnosti dorazilo do Norimberku výhradně kvůli Vivaness).

Internacionalita návštěvníků letos vzrostla na 37 %. Odborná veřejnost dorazila ze zhruba 120 zemí – po Německu především z Rakouska, Polska, Nizozemska, Itálie a Francie. Přísnější podmínky registrace a jejich intenzivní kontrola zajistily další nárůst kvality návštěvníků, na které nesmírně zapůsobila bohatá, chutná a nápaditě prezentovaná nabídka 2764 vystavovatelů (v roce 2007: 2547). Více než dvě třetiny návštěvníků přicestovaly ze zahraničí (podle průzkumu berlínské agentury FKM).

Nové produkty, expozice i trhy

Návštěvníci měli možnost seznámit se s nejnovějšími produkty ekologického hospodářství nejen z kategorie potravin, nápojů a kosmetiky, ale také s přírodními a Fair Trade výrobky, jako jsou hračky, dárky a dekorační předměty, přírodní textilie, zařízení interiérů domů a bytů, oděvy, sportovní obuv a módní doplňky.
Podle vyjádření Amarjita Sahoty z londýnské poradenské společnosti Organic Monitor překročily v roce 2007 celosvětové výdaje na biopotraviny poprvé hranici 40 mld. dolarů. Předpokládá se, že v roce 2010 dosáhne celosvětový obrat 60 mld. dolarů.

Objem evropského trhu s přírodní kosmetikou odhaduje Organic Monitor na 1,1 mld. eur, světový obrat tvoří podle průzkumů více než 5 mld. eur. Důležitým exportním trhem je i v oblasti biokosmetiky Asie, kde roste poptávka závratným tempem.

BioFach je zároveň celosvětově největším specializovaným veletrhem ekologicky pěstovaného vína a celý letošní ročník mu byl zasvěcen. Letošní novinkou byla zcela nová Vinná hala, díky které se zde mohlo biovíno ze všech končin světa poprvé prezentovat v prostorech s denním osvětlením. Obor vinařství se prezentoval četnými degustacemi a doprovodnými akcemi, nechyběly atraktivní prezentace vinoték a přednášky špičkových odborníků a sommeliérů. Během čtyř veletržních dnů představovalo svá špičková vína odborné veřejnosti 347 vystavovatelů z 23 zemí.

Česká expozice byla vidět

Čeští výrobci a zpracovatelé bioproduktů se na letošním BioFachu prezentovali společně s Ministerstvem zemědělství ČR a svazem PRO-BIO v rámci národní expozice. Rozmanitá nabídka tuzemské bioprodukce, zahrnující masné produkty, trvanlivé potraviny, cereálie, pečivo, mléčné výrobky, mražené ovoce, nápoje, čaje, koření, kojeneckou výživu, oleje atd., zaujala přítomné obchodníky i širokou veřejnost.
Zástupci českých vystavujících firem se shodli, že účast na veletrhu se jim vyplatila a na nezájem potenciálních obchodních partnerů si nemohou v žádném případě ztěžovat.
Národní prezentace nabídla informace o stavu ekologického hospodářství v ČR a představila cíle Programu ekologického zemědělství v ČR, vytvořeného MZe ČR ve spolupráci s nevládními organizacemi a experty.

Pokud jde o konkrétní výrobce a zpracovatele biopotravin, kteří se zde prezentovali, byly to firmy: Amylon, Aromatis, Bio-cafes CZ, Biopark, Country Life, Emco, Extrudo Bečice, Lifefood CR, PRO-BIO, Semix Pluso, Sluneční brána, Solex Agro a Státní zemědělský intervenční fond. Samostatné expozice pak představily firmy Pragosoja a Racio.

Odborná fóra i kulinářské zóny

Čtyři veletržní dny nabídly návštěvníkům také atraktivní doprovodný program. Kongresové centrum se stalo dějištěm odborných seminářů, konferencí a oborových diskusních fór, v jednotlivých halách se pořádaly rozmanité přehlídky a prezentace novinek a inovací, velké oblibě se těšily gastronomické koutky a kulinářské zóny.

V rámci odborného programu proběhly konference a panelové diskuse věnované aktuálním tématům, za všechny můžeme jmenovat např.: Aktuální trendy Fair Trade produkce, Klimatické změny a standardy v ekologickém zemědělství, Certifikace a quality management, „Green“ marketing, Budoucnost „bio“ obalů a ekologicky šetrných obalových technologií, Bio export na trhy USA a Asie, Jak eliminovat pesticidy, Bio bez genetické modifikace, Biokoncepty v gastroprovozech, Politika Evropské komise a regulační opatření, Konvenience a balení produktů (balicí a obalová technika), Problematika zpracování a likvidace odpadů z obalů, Regionální případové studie biofarem, výrobců obalových materiálů z přírodních materiálů a mnohé další (více informací na www.biofach.de).

Simona Šlingerová

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required