Je to právě rok, vážení čtenáři, co jste otevřeli první číslo časopisu Svět balení vydaného v režii nového vydavatele – Českého a slovenského nakladatelství v Praze. Od té doby se s námi setkáváte každé dva měsíce na našich stránkách a v mezidobí na domácích či zahraničních konferencích, summitech a veletrzích, kterých se zúčastňujeme jako mediální partneři a kde sbíráme další informace.
Trh obalů ve střední a východní Evropě dále zrychluje svůj vývoj. Jak uvádí autorka naší dnešní analýzy, je to zejména v důsledku přesunu velkých nadnárodních výrobců potravin, kteří jsou následováni výrobci obalů. Technika balení se často sofistikuje natolik, že obal přispívá k minimalizaci technologie zpracování baleného produktu. Potraviny se přesto dostanou k zákazníkovi ve svém nejpřirozenějším a přitom neporušeném stavu, shrnuje analytička.
Aktuálními změnami a výzvami v balení potravin se zabývá téměř celé první letošní vydání. Ať už se jedná o oblast vývoje a využívání aktivních balicích systémů či zvyšující se požadavky na skládatelné obaly potravin, některé z nich, i když se již osvědčily v Japonsku či USA, Evropa teprve zkoumá. A což teprve množství informací na obalech potravin! Zde se Evropská komise potýká se spornou možností sjednotit individuální požadavky na označování potravin jednotlivých členských zemí EU s požadavkem harmonizace unijní legislativy.
Pokud zůstanete u dění v Evropě, přečtete si, že v Aténách ocenili šest českých a jeden slovenský obalový koncept v soutěži WorldStar for Packaging 2007. Jeden z nich, vanička a víčko Bonté z moravské větve společnosti greiner packaging ze Slušovic, dokonce čeká spolu s pěti dalšími „světovými obalovými celebritami“, zda koncem května obdrží zvláštní ocenění prezidenta Světové obalové organizace pro tzv. Best-for-Best. To už by se ovšem mělo odehrát na jiném kontinentu, a sice v africké Akře.
S naším časopisem i redakcí se však můžete setkat již v březnu na veletrhu Salima v Brně.
Těšíme se na vás!