logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace:Blistr – efektivní a náročný

1. listopadu 2007
Nezařazené 0
824
SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace:Blistr – efektivní a náročný

Blistrové obaly se v západní Evropě začaly používat začátkem 70. let a velmi rychle se rozšířily. U nás se první blistry objevily už na počátku 80. let. I když není tento typ obalu na našem trhu tak rozšířen jako v zemích na západ od našich hranic, setkává se český spotřebitel s blistrovými obaly u nejrůznějších druhů zboží. Jejich uplatnění a výhody pro ochranu a prezentaci baleného zboží jsou předmětem následujících řádků.

Super prodejní obal
Výrobci zboží oceňují blistrový obal hned z několika důvodů. V první řadě je to výborný prodejní obal. Díky průhledné vaničce totiž zajistí dobrou viditelnost celého výrobku. Ten je současně podpořen atraktivní grafikou na blistrové podložce. Blistrová podložka bývá zpravidla opatřena eurozávěsem a zabalený výrobek tak lze umístit do závěsných stojanů na atraktivní místa v prodejních prostorách super- a hypermarketů i specializovaných prodejen.
V blistrovém obalu je výrobek chráněn proti vlivům prostředí, jako je prach, nečistota a vlhkost. Veškeré doplňující informace o výrobku je možné natisknout na zadní stranu karty, a odpadá tak nutnost přikládat příbalový leták.
Jak ukazují zkušenosti výrobců, klasická skládačka může nabídnout podobné vlastnosti pouze za cenu komplikované konstrukce, větších materiálových vstupů a náročného dokončovacího zpracování, které pak mají odpovídající dopad na cenu obalu.

„Nedobytnost“ potvrzuje kvalitu balení
Pokud jste se setkali s kvalitním provedením blistrového obalu, určitě si vzpomenete, jak těžko jste se dostávali k zabalenému výrobku, ať už to byly například baterie nebo sekundové lepidlo. Tento efekt, který je pro cílového zákazníka možná mírně nepříjemný, je pro výrobce obalů a balírny výrobků prvotním faktorem kvality a funkce tohoto obalu. Není totiž výjimkou, že výrobky po zabalení putují na velké vzdálenosti kamionem, lodí nebo letadlem v kontejnerech, kde dochází k velkým teplotním i vlhkostním změnám. To vše musí tento obal vydržet.

Jeden z nejnáročnějších
Blistrový obal se skládá z podložky – tzv. blistrové karty, vyrobené zpravidla ze skládačkové lepenky s offsetovým potiskem. Na povrch karty je následně nanesena vrstva termoaktivního laku, jehož hlavní funkcí je umožnit spojení plastové bubliny s kartou. Druhým komponentem je plastová vanička, která se za pomoci tlaku a tepla spojuje s blistrovou kartou v balicích linkách. Plastová vanička bývá zpravidla z PVC, od kterého se však v současné době z ekologických důvodů odstupuje, nebo z polymerů příbuzných s PET plasty. Spojením všech komponent vznikne ucelený obal s produktem zajištěným uvnitř.
V případě výroby v naší firmě je docílení nejvyšší kvality spojení a hlavně záruky spolehlivého držení výsledkem dlouhodobého výzkumu a spolupráce mezi výrobci blistrového laku, plastu, lepenky, blistrovacích strojů a samozřejmě tiskárny a balírny.
Jedná se tedy o pečlivě střežené know-how ověřené miliony vyrobených kvalitních balení. Nicméně vývoj všech komponent probíhá neustále. Je nezbytné sledovat novinky v oboru a provádět další náročné zkoušky.
Je zřejmé, že tento obal je pro zpracovatele jeden z nejnáročnějších. Obsahuje totiž vysoký počet klíčových faktorů, které hrají rozhodující roli. Mezi nejdůležitějšími můžeme jmenovat výběr barev a laků, množství a způsob nanášení laku, typ použité fólie, ale např. i vlhkost ve skladovacích prostorech.
Z těchto důvodů je nezbytný důkladný kontrolní a testovací systém založený na mnoha zkušenostech, který zaručí, že balení bude dostatečně pevné a bude odpovídat všem požadavkům výrobce baleného produktu.

Michael Bauch,
export manager, Bauch, Navrátil, s. r. o.

Box: Dlouhá cesta k zabalení
Společnost Bauch, Navrátil, s. r. o., je tradiční obalovou tiskárnou, která navrhuje a zhotovuje skládačkové obaly různého charakteru a typu na míru podle přání zákazníka. Začátkem 80. let však začala mimo jiné jako první v Československu získávat zkušenosti s výrobou blistrových karet. Tyto poznatky pak zúročila při postupné proměně firmy z obalové tiskárny do dnešní podoby – komplexní balírny s ofsetovou tiskárnou, ve které dokáže zákazníkovi na přání navrhnout, vytisknout a zabalit produkt do blistrové karty a také navrhnout a vyrobit skupinový display. To vše pod jednou střechou s komplexním zákaznickým servisem.
Většina blistrových karet putuje na export. Ročně jich společnost vytiskne přes 50 milionů kusů, z toho jsou více než tři miliony kusů využity na českém trhu.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required