logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace: Obal pilířem sales promotion

1. listopadu 2007
Nezařazené 0
751
SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace: Obal pilířem sales promotion

S ohledem na poslední realizované výzkumy, které se týkají obecné efektivity sales promotion, je zřejmé, že pokud se chce zadavatel nějak odlišit od ostatních konkurentů, měl by se maximálně snažit pracovat s místem prodeje jako s komplexním komunikačním kanálem. Velmi významnou roli v rozhodovacím procesu nakupujícího hraje obal. Jeho efekt a design je definován především kategorií výrobku, cílovou skupinou atd., nicméně všeobecně napříč oblastmi je obal jedním z nejdůležitějších parametrů při impulzním rozhodování při nákupu.

Sebelepší a sebesofistikovanější POP/POS nemusí přinést plánovaný efekt v případě, že nebude vystaveno správné zboží, ve správném balení, za správnou cenu, ve správném čase, na správném místě, a především v souladu se zbytkem promo kampaně.
Obal, cenové zvýhodnění a v neposlední řadě též uvádění novinek na trh – tyto tři aspekty přítomné v okamžiku nákupu se v rámci výzkumů jeví v kombinaci s dobrou in-store aplikací jako velmi efektivní, a to jak z pohledu hodnocení spontánního chování nakupujících, tak na základě rozhovorů s nimi. Zákazník potřebuje vnímat, že konkrétní nabídka je maximální a jasná – prostě na základě rychlého impulzu výhodná.
POS/POP prostředek by tedy měl kromě upoutání pozornosti na sebe sama a na zboží pomáhat komunikovat další informace a atributy jakkoli přínosné pro spotřebitele. Nikdy není na škodu zopakovat dnes již samozřejmou, nicméně zřídka skutečně aplikovanou mechaniku, aby in-store kampaně byly sladěny s aktuální ATL komunikací případně s promocemi v letácích. A to nejen, co se týká motivů a image, ale především časování.

Komunikační role a synergický efekt
Obal hraje velmi významnou roli v rozhodovacím procesu nakupujícího. Pro ženy, které jsou například založeny emotivněji, není vhodné komunikovat mnoho informací, ale je třeba se soustředit na design a vizuální vlastnosti obalu. Naopak muži, kteří jsou většinou založeni spíše technicky, vyžadují více faktů. Proto bývá na „pánském“ obalu informací více, jsou použity hranatější tvary atp.
Dobrý obal výrobku musí při vystavení zaujmout, být něčím originální podobně jako POS prostředek. V případě sladění dobrého obalu s dobrým POS prostředkem se synergický efekt působení celé kampaně výrazně násobí.
Obal je též jeden ze základních nástrojů uvádění novinek na trh, případně je často komunikován v nadlinkových oblastech reklamy. Slouží tak jako funkční spojovací článek napříč integrovanou komunikační kampaní.

Méně, ale interaktivně
Důležité je mít na paměti, že zákazníci nechtějí být při nakupování nijak obtěžováni, a to ani informačně, ani technicky. To u některých promo akcí znamená, že méně přináší větší efekt. Kontraproduktivně působí obrázky z prodejen, kde v některých výrobkových kategoriích (často kosmetika, cukrovinky) na spotřebitele útočí v uličkách armáda prodejních stojanů, ostrůvků atp., a navíc je jimi často nakupujícím bráněno v hladkém pohybu po prodejní ploše. Při některých sales promo akcích jsou zase zákazníci nepřiměřeně atakováni hosteskami. Jsou jim necitlivě vnucovány produkty, letáky nebo informace.
Vše musí mít určité hranice a dodavatelé značkových výrobků ve spolupráci s maloobchodníky by dnes měli s těmito fakty detailně pracovat.
Atmosféra v prodejně je důležitou oblastí, kterou mohou maloobchodníci využít ve snaze vybudovat věrný zákaznický potenciál. Na tuto atmosféru, kterou bychom mohli nazvat též nákupním zážitkem, mají právě in-store komunikační akce významný vliv. To je odsuzuje ke stále většímu tlaku na jejich kvalitu jak ze strany maloobchodníka, tak spotřebitele.
Zajímavé jsou možnosti, které dnes dávají nové technologie typu interaktivních terminálů napojených např. přímo do centra akcí na podporu prodeje, jakými jsou např. soutěže pro zákazníky, které v prodejnách rozhodně fungují. Je jich sice mnoho, ale i v této oblasti je třeba neustále využívat potenciál ke kreativitě a tím pádem k diferenciaci. Dnešní uspěchaný spotřebitel preferuje akce, které umožní se zapojit přímo v prodejním místě, případně rovnou získat cenu nebo jiný soutěžní benefit. Mimo jiné i ke komunikaci soutěží jsou ve velké míře nasazovány POP „hardware“ média, což odpovídá funkčnímu mechanismu popsanému v prvním odstavci.

Daniel Jesenský,
obchodní ředitel DAGO A.P.C., s. r. o.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required