logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Rozbalíme to s Martinem Václavíkem, zakladatelem společnosti Lokni Český a slovenský obalový trh...
  • Inspirace z Francie: Čokolády Beau Cacao v obalech ala Art Deco Za další Inspirací ze Světa...
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Král sýrů slaví stovku. Nadělil si limitovanou edici obalů Pod značkou Král sýrů ochutnali čeští...
  • Balení v Notinu postupně přebírají automatické linky Online prodejce Notino začal v pandemii...

SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace: Funkční obal prodá téměř cokoliv

1. listopadu 2007
Nezařazené 0
733
SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace:  Funkční obal prodá téměř cokoliv

Obal výrobku nemusí být jen vnější ochrannou a přepravní slupkou, která se po rozbalení vyhodí. Svým charakterem a jedinečností může dotvářet produkt, jenž je uvnitř, a komunikovat s uživatelem. Tuto filozofii prosazuje na českém trhu Copacking Service, s. r. o., která je výhradním obchodním zastoupením britské společnosti Burgopak.

„Nový trend spojení výrobku a obalu do vyššího celku vytváří synergický efekt, jehož pozitivním výsledkem nemusí být jen odlišení od konkurence, ale i nárůst prodeje – ať je uvnitř cokoliv,“ říká Jan Kotrč, ředitel společnosti Copacking.

Box se dvěma zásuvkami
Princip fungování Burgopaku není složitý. Jde v podstatě o box, který v sobě obsahuje dvě zásuvky, jež mají stejnou šířku a součet jejich výšky se musí rovnat výšce vnějšího obalu. To znamená, že nemusejí být stejně vysoké. Ve chvíli, kdy uživatel zatáhne za jednu ze zásuvek (pull), na opačné straně se stejnou rychlostí vysunuje druhá zásuvka (pop). Tohoto efektu je dosaženo inovativním pásovým mechanismem, který by se vzdáleně dal přirovnat ke kladce. Zavření obalu je dosaženo opačným postupem, tj. tlačením na pull. Systém je ochráněn patentem ve vlastnictví společnosti Burgopak.

Převážně z kartonu, občas z plastu
Omezení konečného rozměru obalů není ani tak technickou záležitostí, ale spíše ergonomickou. Od určité velikosti by už nebylo možné pro uživatele obal pohodlně otevřít. Standardním materiálem pro výrobu Burgopaku je papírový karton v gramáži 300 nebo 350 g s povrchovou úpravou matné nebo lesklé lamino. Možný je parciální lak, negativní či pozitivní ražba, Braillovo písmo a podobně. Tisk probíhá výhradně ofsetem se všemi výhodami a omezeními, které s sebou tato technologie přináší.
V posledním roce bylo také realizováno několik projektů, kdy byl materiálem plast. Burgopak nemá na rozdíl od většiny konvenčních obalů na datové nosiče panty, což ho činí méně náchylným k poškození. Kromě toho nabízí rozšířenou možnost potisku a umožňuje zvýšenou ochranu datových nosičů před paděláním. Aby byl obal plně funkční, je při výrobě nutná velká přesnost.

I přes vyšší cenu je žádaný 
Počáteční obavy z toho, že nový alternativní obal je nejméně o 40 % dražší než tradiční obaly, byly rozptýleny zjištěním, že zákazníci určitého druhu zboží (CD/DVD) si rádi připlatili za obal, který je posunul výrobek o třídu výše.
Burgopak byl zpočátku zaměřen hlavně na segment obalů pro datové nosiče. Množství prodaných CD a DVD v tomto obalu se počítá na miliony. V současnosti je mnohoúčelovým obalovým systém s multiindustriálním použitím.
Společnost Motorola si Burgopak vybrala před dvěma lety jako hlavní obal pro své mobilní telefony. Mobilní operátoři, jako např. Vodafone, Orange, O2, ale třeba i ukrajinský Kievstar či telekomunikační společnost DU ze Spojených arabských emirátů, si Burgopak zvolili jako hlavní obal pro distribuci SIM karet a doprovodné dokumentace. Jedná se o statisícové až milionové série.
Další oblastí využití je farmaceutický průmysl. Prodej Paracetamolu zabaleného do Burgopaku se ve Velké Británii počítá na desítky tisíc kusů ročně. Nedávno společnost Burgopak dokončila ve spolupráci se společností Bosch vývoj automatické výrobní linky pro balení tablet v blistrech přímo do obalového systému Burgopak. První funkční linka se schopností zabalit až 30 milionů blistrů za rok přichází na trh právě nyní.

V ČR byla první Becherovka

V České republice se systém Burgopak objevil na počátku roku 2006 díky společností Copacking Service a na Slovensku díky společnosti Copacking Service SK. První realizovanou zakázkou byla Koktejlová knížka společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. Uživateli Burgopaku v České republice jsou od té doby například ČSOB, Česká spořitelna, O2, Oracle, SAB (Plzeňský Prazdroj), Den Jak Sen, Kuchyně Sykora, Dopravní podnik hlavního města Prahy atd. Na Slovensku je to Slovenská sporiteľňa, Tatrabanka, Berlin Chemie, Slovak Telecom a některá obchodní zastoupení nadnárodních farmaceutických firem. Většina zakázek pro zastoupení nadnárodních společností na českém a slovenském trhu je realizována ve spolupráci s reklamními agenturami.


Box: Otec Burgo Wharton
Autorem obalového systému Burgopak je Burgo Wharton, který vytvořil první návrhy již v polovině 90. let. O jeho účinnosti se poprvé přesvědčila britská hudební skupina Placebo, která si toto balení vybrala jako první v roce 2000 pro limitovanou edici svého alba Black Market Music. To vyšlo v nákladu 85 000 ks a bylo rychle rozebráno. Po tomto úspěchu si Burgo nechal systém patentovat a v roce 2001 založil v Londýně společnost Burgopak Ltd.
V současné době má vedle ústředí v Londýně také obchodní zastoupení v USA, Německu, Francii, Itálii, Polsku, České republice, na Slovensku, v Austrálii a Japonsku. A kromě toho autorizované výrobce v USA, Polsku, České republice a v Číně.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště LPR – La Palette Rouge Czech Republic, nejmladší z dceřiných společností LPR, předního poskytovatele paletového poolingu v Evropě, v srpnu 2023 úspěšně přestěhovala a spustila své servisní středisko v Kněževsi. Změna působiště přichází ruku v ruce s lepší dostupností, modernizací depa, rozšířením skladových […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required