logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...

SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace: Funkční obal prodá téměř cokoliv

1. listopadu 2007
Nezařazené 0
626
SB 6/2007 HLAVNÍ TÉMA – Reklamní role obalu, POP/POS komunikace:  Funkční obal prodá téměř cokoliv

Obal výrobku nemusí být jen vnější ochrannou a přepravní slupkou, která se po rozbalení vyhodí. Svým charakterem a jedinečností může dotvářet produkt, jenž je uvnitř, a komunikovat s uživatelem. Tuto filozofii prosazuje na českém trhu Copacking Service, s. r. o., která je výhradním obchodním zastoupením britské společnosti Burgopak.

„Nový trend spojení výrobku a obalu do vyššího celku vytváří synergický efekt, jehož pozitivním výsledkem nemusí být jen odlišení od konkurence, ale i nárůst prodeje – ať je uvnitř cokoliv,“ říká Jan Kotrč, ředitel společnosti Copacking.

Box se dvěma zásuvkami
Princip fungování Burgopaku není složitý. Jde v podstatě o box, který v sobě obsahuje dvě zásuvky, jež mají stejnou šířku a součet jejich výšky se musí rovnat výšce vnějšího obalu. To znamená, že nemusejí být stejně vysoké. Ve chvíli, kdy uživatel zatáhne za jednu ze zásuvek (pull), na opačné straně se stejnou rychlostí vysunuje druhá zásuvka (pop). Tohoto efektu je dosaženo inovativním pásovým mechanismem, který by se vzdáleně dal přirovnat ke kladce. Zavření obalu je dosaženo opačným postupem, tj. tlačením na pull. Systém je ochráněn patentem ve vlastnictví společnosti Burgopak.

Převážně z kartonu, občas z plastu
Omezení konečného rozměru obalů není ani tak technickou záležitostí, ale spíše ergonomickou. Od určité velikosti by už nebylo možné pro uživatele obal pohodlně otevřít. Standardním materiálem pro výrobu Burgopaku je papírový karton v gramáži 300 nebo 350 g s povrchovou úpravou matné nebo lesklé lamino. Možný je parciální lak, negativní či pozitivní ražba, Braillovo písmo a podobně. Tisk probíhá výhradně ofsetem se všemi výhodami a omezeními, které s sebou tato technologie přináší.
V posledním roce bylo také realizováno několik projektů, kdy byl materiálem plast. Burgopak nemá na rozdíl od většiny konvenčních obalů na datové nosiče panty, což ho činí méně náchylným k poškození. Kromě toho nabízí rozšířenou možnost potisku a umožňuje zvýšenou ochranu datových nosičů před paděláním. Aby byl obal plně funkční, je při výrobě nutná velká přesnost.

I přes vyšší cenu je žádaný 
Počáteční obavy z toho, že nový alternativní obal je nejméně o 40 % dražší než tradiční obaly, byly rozptýleny zjištěním, že zákazníci určitého druhu zboží (CD/DVD) si rádi připlatili za obal, který je posunul výrobek o třídu výše.
Burgopak byl zpočátku zaměřen hlavně na segment obalů pro datové nosiče. Množství prodaných CD a DVD v tomto obalu se počítá na miliony. V současnosti je mnohoúčelovým obalovým systém s multiindustriálním použitím.
Společnost Motorola si Burgopak vybrala před dvěma lety jako hlavní obal pro své mobilní telefony. Mobilní operátoři, jako např. Vodafone, Orange, O2, ale třeba i ukrajinský Kievstar či telekomunikační společnost DU ze Spojených arabských emirátů, si Burgopak zvolili jako hlavní obal pro distribuci SIM karet a doprovodné dokumentace. Jedná se o statisícové až milionové série.
Další oblastí využití je farmaceutický průmysl. Prodej Paracetamolu zabaleného do Burgopaku se ve Velké Británii počítá na desítky tisíc kusů ročně. Nedávno společnost Burgopak dokončila ve spolupráci se společností Bosch vývoj automatické výrobní linky pro balení tablet v blistrech přímo do obalového systému Burgopak. První funkční linka se schopností zabalit až 30 milionů blistrů za rok přichází na trh právě nyní.

V ČR byla první Becherovka

V České republice se systém Burgopak objevil na počátku roku 2006 díky společností Copacking Service a na Slovensku díky společnosti Copacking Service SK. První realizovanou zakázkou byla Koktejlová knížka společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka, a. s. Uživateli Burgopaku v České republice jsou od té doby například ČSOB, Česká spořitelna, O2, Oracle, SAB (Plzeňský Prazdroj), Den Jak Sen, Kuchyně Sykora, Dopravní podnik hlavního města Prahy atd. Na Slovensku je to Slovenská sporiteľňa, Tatrabanka, Berlin Chemie, Slovak Telecom a některá obchodní zastoupení nadnárodních farmaceutických firem. Většina zakázek pro zastoupení nadnárodních společností na českém a slovenském trhu je realizována ve spolupráci s reklamními agenturami.


Box: Otec Burgo Wharton
Autorem obalového systému Burgopak je Burgo Wharton, který vytvořil první návrhy již v polovině 90. let. O jeho účinnosti se poprvé přesvědčila britská hudební skupina Placebo, která si toto balení vybrala jako první v roce 2000 pro limitovanou edici svého alba Black Market Music. To vyšlo v nákladu 85 000 ks a bylo rychle rozebráno. Po tomto úspěchu si Burgo nechal systém patentovat a v roce 2001 založil v Londýně společnost Burgopak Ltd.
V současné době má vedle ústředí v Londýně také obchodní zastoupení v USA, Německu, Francii, Itálii, Polsku, České republice, na Slovensku, v Austrálii a Japonsku. A kromě toho autorizované výrobce v USA, Polsku, České republice a v Číně.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required