Pokud se chce výrobce především spotřebních produktů odlišit od konkurentů, musí komplexně využít místo realizace své výroby – tedy místo prodeje. Významnou roli v rozhodovacím procesu nakupujícího hraje také obal. Bez ohledu na kategorii nabízeného výrobku či cílovou skupinu spotřebitelů jde o jednu z nejdůležitějších rolí při impulzivním rozhodování o nákupu. Obal je též jeden ze základních nástrojů uvádění novinek na trh.
„Pro ženy, které jsou většinou založeny emotivněji, není vhodné komunikovat mnoho informací, ale je třeba se soustředit na design a vizuální vlastnosti obalu. Naopak muži, kteří jsou založeni spíše technicky, vyžadují více faktů. Proto bývá na „pánském“ obalu informací více, jsou použity hranatější tvary atp. Dobrý obal výrobku musí při vystavení zaujmout, být něčím originální podobně jako POP prostředek. V případě sladění dobrého obalu s dobrým POP prostředkem se synergický efekt působení celé kampaně výrazně násobí,“uvádí v rámci hlavního tématu tohoto čísla jeden z autorů, který je současně zástupcem známého výrobce POP materiálů na českém trhu.
The Packaging ist the Gift – stálo v záhlaví jedné letošní konference, která projednávala všechny aspekty druhotné role obalu na evropské úrovni. Odpovídající materiál, zajímavý tvar, atraktivní tisk a pokud možno dobrá viditelnost výrobku – tak by se daly shrnout nejnovější požadavky na obal, který má plnit reklamní funkci, potěšit a dopomoci k prodeji baleného produktu. Dnešní zákazník si totiž chce stále častěji prohlédnout zboží již před rozbalením, což je zpráva adresovaná především výrobcům plastových obalů.
Další zpráva je určená všem, kteří s naším časopisem v tomto roce spolupracovali, ať už jako autoři textů, či jako jejich čtenáři a kritici. Děkujeme a těšíme se na pokračovaní. Všechno nejlepší v roce 2008 přeji nejen za sebe, ale i za kolegyně z prodejního a marketingového úseku a za celé vydavatelství.
Authorization