logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...

SB 6/11 HLAVNÍ TÉMA – BALENÍ NÁPOJŮ A TEKUTIN: Sklo a Evropští spotřebitelé

1. listopadu 2007
Nezařazené 0
616
SB 6/11 HLAVNÍ TÉMA – BALENÍ NÁPOJŮ A TEKUTIN: Sklo a Evropští spotřebitelé

Výsledky nového celoevropského průzkumu nezávislé agentury InSites ukazují, že obliba skleněných obalů je součástí trendu zdravého a udržitelného životního stylu. Téměř tři čtvrtiny evropských spotřebitelů (74 %) upřednostňují sklo jako obalový materiál pro nápoje a potraviny, a to ze tří hlavních důvodů. Skleněné obaly zachovávají chuť obsahu, jsou považovány za zdravotně nezávadné a bezpečné a jsou ohleduplné k životnímu prostředí. Rozsáhlého průzkumu se zúčastnilo více než 8000 spotřebitelů ze 17 evropských zemí, kteří odpovídali na otázky týkající se obalových materiálů.

Sklo pro alkohol, džusy či mléko
Obliba skla je vysoká ve vztahu k alkoholickým nápojům, ale také vodě, džusům, nealkoholickým nápojům a mléčným výrobkům. Většina evropských spotřebitelů, kteří doma konzumují jogurty, by dala přednost nákupu těchto výrobků ve skle. Žádný jiný obalový materiál u tohoto produktu nedosahuje takové obliby.
Výsledky průzkumu odpovídají současnému rostoucímu trendu zdravého a udržitelného životního stylu. Vývoj posledního období, jako je zintenzivnění recyklace skla a doporučení Evropské komise, aby rodiče používali skleněné dětské lahvičky jako jednu ze zdravotně nejvhodnějších variant, podporuje odpovědnou spotřeby a efektivní zacházení se zdroji v Evropě.
Mezi přáním spotřebitelů kupovat určité produkty balené ve skle a jejich spotřebou existuje nesoulad, což poukazuje na skutečnost, že nabídka na trhu neposkytuje spotřebitelům dostatečnou možnost volby. Z výsledků průzkumu agentury InSites přitom vyplývá, že značná část evropských spotřebitelů by byla ochotna připlatit si za skleněné obaly, a to především u mléka, jogurtů, džusů a vína.
Nejnovější evropský průzkum dokazuje, že rostoucí poptávka po čistě přírodních produktech, jako jsou potraviny a nápoje z ekologického zemědělství, má zřejmě vliv také na to, jaké obalové materiály spotřebitelé preferují. Skleněné obaly tomuto trendu vyhovují nejlépe.

Chuť a prestiž
65 % evropských spotřebitelů dává přednost sklu, protože nejlépe zachovává chuť potravin a nápojů, které jsou v něm skladovány. Je to jeden z hlavních důvodů, proč například vinaři stáčejí víno do skleněných lahví. Sklo jako obalový materiál má navíc image spojovanou spíše s prestižními produkty. 79 % respondentů odpovědělo, že volí sklo u nápojů pro zvláštní příležitosti.

Garance zdravotních a ekologických aspektů
Spotřebitelé si spojují skleněné obaly se zdravotními výhodami, protože zachovávají to dobré, jako jsou vitaminy, a fungují jako přirozená bariéra proti bakteriím. Většina evropských spotřebitelů je také přesvědčena, že obalové materiály používané pro balení potravin a nápojů mohou chemicky reagovat s obsahem. V případě skla je však tato interakce považována za nejnižší ze všech obalových materiálů. 14 % spotřebitelů dotazovaných v průzkumu odpovědělo, že nakupují kojeneckou výživu a že u těchto výrobků upřednostňují skleněné obaly proti jiným materiálům.
Respondenti uváděli také ekologické důvody. Téměř polovina evropských spotřebitelů hodnotí sklo jako nejlepší obalový materiál s ohledem na životní prostředí. Necelých 80 % uvedlo, že sklo lze recyklovat na stejné nebo podobné obaly bez snížení kvality. V tomto ohledu sklo jasně předčí ostatní obalové materiály. Drtivá většina evropských spotřebitelů uvedla, že sklo recykluje.
Prezentace průzkumu, tiskové zprávy z jednotlivých zemí a tiskové materiály jsou k dispozici na stránkách www.feve.org.

Ladislava Caisová a InSites Consulting

Box 1:
Informace o průzkumu
Nezávislá výzkumná agentura InSites Consulting provedla v prosinci 2010 on-line průzkum v 17 evropských zemích (VB, Nizozemsko, Německo, Francie, Polsko, Rakousko, Česká republika, Belgie, Maďarsko, Portugalsko, Španělsko, Itálie, Řecko, Turecko, Slovensko, Švédsko, Švýcarsko). V každé zemi vyplnilo dotazník zhruba 500 spotřebitelů ve věku mezi 18 a 55 lety. Průzkum navazuje na obdobnou akci z roku 2008.

Box 2:
FEVE zastupuje odvětví
FEVE (Federace evropských výrobců obalového skla) je sdružení evropských výrobců obalového skla a strojně vyráběného skleněného nádobí. Federace zastupuje odvětví obalového skla na mezinárodní, a především na evropské úrovni a slouží jako fórum pro řešení společných otázek. Vede dialog s evropskými institucemi a úřady o záležitostech životního prostředí, obchodu a dalších důležitých tématech. Federace propaguje skleněné obaly a recyklaci skla, a doplňuje tak činnost sklářského průmyslu na národní úrovni.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required