logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Skupina Kofola sice v první čtvrtletí letošního roku čelila poklesu tržeb napříč svými trhy,...
  • Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti...
  • Ve spolupráci s německým výrobcem podlahových systémů Uzin vyvinula společnost Mondi inovovaný...
  • Společnost Ishida Europe otevřela v Čestlicích u Prahy nové centrum, které bude sloužit zejména...
  • Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále...

SB 5/2007 BALENÍ V OBCHODĚ: Odnes, užívej a šetři…

1. září 2007
Nezařazené 0
781
SB 5/2007 BALENÍ V OBCHODĚ: Odnes, užívej a šetři…

Třetí ročník akce Září – měsíc biopotravin a ekologického zemědělství je největší a nejvýznamnější propagační aktivitou zaměřenou na ekologické zemědělství a biopotraviny v České republice konanou pod záštitou Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR. Stejně jako v předchozích letech měl i letošní ročník své heslo, a to „Žiju bio“. V souladu s ním byly ve vybraných obchodních řetězcích představeny biovýrobky v širším pojetí, a sice jako životní styl reprezentovaný uvědomělým spotřebitelským chováním.

Biotašky na bázi bramborového škrobu Foto – bio taška
Odnosné biotašky, které se vedle papírových nákupních tašek stávají vhodnou alternativou nejen pro ekologicky zaměřené zákazníky, představil obchodní řetězec Interspar. Jeho cílem je tak spolu s kvalitou a čerstvostí nabízených produktů propagovat zodpovědný vztah k životnímu prostředí. Nákupní biotašky vyrobené na bázi bramborového škrobu by měly být k dostání ve všech hypermarketech Interspar v České republice již od září.
Nové biotašky jsou pevné, a co se týče zátěžových vlastností, jsou plně konkurenceschopné běžně dostupným igelitovým nákupním taškám. Jsou vyrobeny ze znovu obnovitelných zdrojů – z bramborového škrobu – a navíc je při jejich spalování do atmosféry uvolňováno jen tolik uhlíkového dioxidu, kolik ho rostliny během svého života do svého těla přijímají.
Vedle biotašek jsou v Intersparu i nadále k dostání stávající tašky z plastických materiálů a papíru. Papírové tašky jsou k dostání za 8 Kč za kus, ekologické biotašky jsou cenově srovnatelné – kus za 9 Kč. Prostřednictvím různých alternativ chce Interspar oslovit a vyzvat své zákazníky, aby s upouštěním od plastikových tašek současně využili ty z plně recyklovatelných materiálů a jejich nákupem tak podpořili kvalitní životní prostředí. I přes stávající technologicky náročné výrobní procesy jsou tyto bioobaly jen o něco málo dražší než běžné obaly vyrobené z ropy. Interspar je nabídne za cenu srovnatelnou s klasickou PVC taškou.

Ekologické z papíru Foto taška Albert
V rámci své marketingové kampaně v prodejnách Albert Věřte trvalému snížení cen začala společnost AHOLD Czech Republic nově nabízet recyklovatelnou odnosnou tašku. „Jedná se o pilotní projekt, který potrvá dva měsíce. Pokud se osvědčí, budeme v nabídce recyklovatelných tašek pokračovat jak v prodejnách Albert, tak jejich nabídku rozšíříme i do hypermarketů Hypernova,“ uvedl Libor Kytýr, ředitel komunikace společnosti AHOLD CR.
Cena recyklovatelných tašek zůstala stejná, jako je cena standardních plastových tašek Albert, tedy 5,90 Kč. „Jako jeden z největších maloobchodníků v České republice si uvědomujeme svůj díl odpovědnosti vůči životnímu prostředí. Nabídkou recyklovatelných papírových tašek chceme podpořit zájem české veřejnosti o ochranu životního prostředí. Zákazníci si mohou vybrat mezi standardní plastovou nebo plně recyklovatelnou papírovou taškou,“ pokračuje Libor Kytýr.
Ahold již dříve ve spolupráci s ekologickým sdružením Arnika zahájil projekt náhrady vlastních PVC obalů polyetylenovými materiály. „Výsledkem této společné práce bylo kompletní nahrazení PVC recyklovatelnou polyetylenovou fólií na balení masných výrobků vlastní značky AH Quality na podzim loňského roku,“ uzavírá Libor Kytýr.

Z juty – jedna místo čtyř
V důsledku růstu životní úrovně obyvatelstva stoupá v průmyslově vyspělých zemích každoročně spotřeba plastových nákupních tašek. Lze je levně vyrobit a ve většině případů jsou nakupujícím poskytovány zdarma. Většina z nich končí po jednom použití v odpadu. Obchodní řetězec Tesco Stores Czech Republic nabídl v rámci svých aktivit na ochranu životního prostředí ve svých obchodech nové odnosné nákupní tašky z juty.
Jejich zavedení na trh provázelo upozornění, že zakoupení jutové tašky napomůže ke snížení produkce oxidu uhličitého. Ředitelka vnějších vztahů společnosti Tesco Stores v této souvislosti mimo jiné uvedla, že „používáním jedné odnosné tašky místo čtyř jednorázových igelitových tašek týdně lze snížit produkci oxidu uhličitého až o 8 kg za rok.“

Ladislava Caisová

Vlastní bioznačka
Biopotraviny Spar Natur*pur, vlastní značka biopotravin obchodního řetězce Interspar, která v současné době nabízí více než 100 výrobků Spar Natur*pur, se dále rozšiřují. Aktuálně o biozmrzlinu, široký sortiment biočajů a další produkty. „Podle dosažených výsledků prodeje biopotravin Spar Natur*pur můžeme usoudit, že našim zákazníkům vycházíme maximálně vstříc,“ řekl jednatel společnosti SPAR Česká obchodní společnost Martin Hruška. Vstřícné k životnímu prostředí jsou i obaly těchto výrobků

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]

Mondi Bupak představuje inovaci, která má smysl: ECO-CAGE jako vítěz ocenění Worldstar

V dnešním dynamickém světě obalového odvětví je klíčovou aktivitou schopnost reagovat na měnící se potřeby trhu a zákazníků. Příkladem takového úspěšného projektu je vývoj nového ECO-CAGE obalu, který vznikl v rámci spolupráce mezi firmou Mondi Bupak a jejím stávajícím zákazníkem. Zákazník oslovil společnost Mondi Bupak s požadavkem na náhradu stávajícího dřevěného košíku na jahody, který […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required