Když počátkem roku 2007 vyšlo první číslo časopisu Svět balení pod hlavičkou vydavatelského domu ČON, jeho editorial měl nadpis Otevíráme další dveře. Vyjadřoval fakt, že České a slovenské nakladatelství přibralo do svého portfolia odborných časopisů zaměřených na obchod a gastronomii titul, který mu otevřel další oblast B2B časopisů.
Dne 30. září 2011 toto vydavatelství po dvaceti letech skončilo své působení na českém mediálním trhu. Svět balení bude dále vydávat ATOZ STUDIO s.r.o., které je součástí skupiny ATOZ Group, vydavatele publikací a organizátora odborných konferencí a společenských setkání. „Doufáme, že Svět balení zůstane i pod našimi křídly vedoucím časopisem o obalech na českém trhu,“ uvedl při této příležitosti Jeffrey Osterroth, generální ředitel ATOZ Group. Po sedmi letech v obalové asociaci SYBA a pěti letech v ČON tedy tento časopis otevírá pomyslné dveře v dalším vydavatelství a chce za nimi potkávat nejen dosavadní čtenáře, ale i další, kteří zatím neměli příležitost využívat jeho informace.
V říjnovém vydání přináší novinky z oblasti balení potravin, značení, identifikace a vysledovatelnosti, plastových obalů i aplikací nových balicích technologií. Náš redakční tým navštívil při jeho přípravě nejen výrobce paštik, piva nebo hraček, ale také velkoobchodní řetězec, poskytovatele logistických služeb či veletrh Transport a logistika, který se nedávno konal současně s Mezinárodním strojírenským veletrhem v Brně. Všude se balilo, potiskovalo, značilo, skladovalo i přepravovalo.
Při krátkém ohlédnutí zpět jsem mimo jiné zjistila, že dvě společnosti, se kterými se setkáte v tomto čísle, můžete najít již na stránkách prvního vydání z roku 2007. Byla to GS1 Czech Republic (tehdy RSS kódy ve zdravotnictví, dnes GCP) a společnost Efko (tehdy jsme se s ředitelem společnosti zamýšleli nad problémem, jak obal prodává hračky, a dnes přišla na řadu specifika obalů pro děti).
Děkujeme za dosavadní spolupráci a těšíme se na její pokračování za novými dveřmi.
Ladislava Caisová