logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Plechovky – surfování na wellness vlně

1. července 2007
Nezařazené 0
600
SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Plechovky – surfování na wellness vlně

 Spotřebitelé utrácejí v dnešní době za zdravé potraviny více než kdykoli předtím. Očekávají, že najdou v obchodech velký výběr „zdravých“ alternativ. U nápojů tyto alternativy představují energetické nápoje, čerstvé džusy, nápoje na bázi vody, mléčné výrobky a další funkční tekutiny podporující zdraví.
Údaje zveřejněné firmou Beverage Can Makers Europe (BCME) dokumentují, že v roce 2006 bylo ve Velké Británii vyrobeno pro trh s nealkoholickými nápoji 3481 miliard nápojových plechovek. Toto množství znamená pokles o 1,8 % oproti roku 2005, zatímco meziroční srovnání o rok dříve zaznamenalo pokles 2,5 %. Ačkoli se nejedná o drastické rozdíly, dokumentují přesto vzrůstající preference zákazníků.

Je třeba dodat zdravější varianty výrobků
Je zřejmé, že výrobci nealkoholických nápojů v reakci na posun spotřebitelských preferencí od tradičních nápojů (s obsahem kyseliny uhličité) směrem k těm, které zosobňují zdravý životní styl, zahajují boj např. i pomocí nových výrobků „bez cukru“, jako je Coke Zero – Coca-Cola pro muže. Ta pomohla dodat této kategorii nápojů novou energii a přesvědčit o nákupu i starší spotřebitele, kteří nekonzumovali tradiční nápoje ze zdravotních důvodů.
Kromě toho společnost Coca-Cola nedávno oživila svoji značku Diet Coke, v Německu známou pod jménem Coca-Cola light. Firma Rexam spolupracovala na vytvoření výrazného designu plechovek pro kampaň Diet Coke Break, která je součástí výrazného posunu značky směrem k ženské části spotřebitelů. Výrobce plechovek Rexam zde použil jedinečný proces tisku Illustration Impact, který umožňuje dostat na plechovky fotografické obrázky.

Inovace mohou přinést nové zisky
Kromě změny obsahu, která má uspokojit rostoucí množství zdravotně uvědomělých obyvatel, požadují výrobci nápojů od dodavatelů obalů také to, aby vyráběli rozdílné velikosti obalů. Ty totiž dovolují výrobcům nealkoholických nápojů širší specializaci na spotřebitele formou dodávek přesně požadovaného množství výrobku. Díky tomu mají kupující lepší výběr podle svých individuálních potřeb, vlastního životního stylu nebo speciálních příležitostí. Tento trend nabízí značkám velmi široký prostor nejen pro inovace, tvorbu vlastní hodnoty značky a distribučních kanálů, ale i pro zvýšení extrémně důležitých průměrných výdajů spotřebitelů za litr nápoje.

Kovové obaly jsou lehké i robustní
Spotřebitelé 21. století žádají nápoje, které lze konzumovat i v pohybu a které se hodí k jejich rychlému životu. Z pohledu nápojových obalů lze tyto trendy velmi dobře převést na vlastnosti kovových obalů. Plechovky dodávají jednu porci, která se dá najednou zkonzumovat, jsou vhodné na nošení a lze z nich dobře pít i za chůze. Jsou lehké, pevné a odolné.
Obzvláštní oblibě se plechovky těší při impulzivních nákupech během letních měsíců, kdy je nutné zkonzumovat nápoj co nejstudenější a co nejčerstvější. Tím pádem roste výroba energetických nápojů nadále ve dvouciferných číslech, nejvíce u Red Bullu, kde reprezentují výrobní program výhradně plechovky.

Odlišné obaly pro nové nápoje
Výrobci nápojových plechovek přinesli v poslední době na trh celou řadu inovativních výrobků. Stále více velkých značek vyhledává dodavatele pro vývoj nových obalových nápadů, které by představovaly na stále těsnějším trhu pro spotřebitele novou přidanou hodnotu a rozlišovací prvek.
Pohyb směrem ke zdravějším, funkčním nápojům otevírá plechovkám zcela nový prostor. Nové tiskové procesy, jako např. Illustration Impact, umožňují vyšší kvalitu tisku než kdykoli předtím. K inovacím patří také „hmatatelné“ inkousty, které dodávají povrchu plechovky texturu, dále termochromatické barvy, jež se mění podle teploty obsahu, a UV citlivé barvy, které rozzáří názvy značek na diskotékách.
Směr je jasný: Výrobci i maloobchodníci musejí přistoupit k odlišným balením, protože každá standardizace snižuje hodnotu jejich snažení.

In jsou recyklovatelné obaly
Dnešní spotřebitelé jsou si velmi dobře vědomi důsledků, které mají jimi koupené výrobky pro životní prostředí, a požadují stále více recyklovatelné varianty balení. To nabízí výrobcům a potenciálně i maloobchodníkům dobrou příležitost k tomu, aby se usadili na eticky korektním a ekologickém místě ve spektru značek.
Mnoho let existoval v Evropě výrazný posun od vratných nádob k používání nevratných obalů, které lze ovšem jednoduše recyklovat. Kromě toho obalový formát neovlivňuje dnes pouze názor spotřebitelů, ale také požadavky na efektivní přepravu a redukci emisí.
V souladu s tím je třeba připomenout, že každá část plechovky se dá stále znovu recyklovat. Minulý rok bylo v Evropě vráceno a opět využito téměř 60 % kovových obalů, což odpovídá množství více než 25 miliard plechovek. Ne každý typ obalu může nabídnout tak silnou ekologickou hodnotu.
Nápojový průmysl má tedy možnost čelit klesajícímu trhu s klasickými nealkoholickými nápoji i zavedením nových výrobních konceptů, které zohlední poptávku kupujících po zdravějších a módnějších nápojích.
V minulém roce vzrostly v Evropě objemy prodeje plechovek s nealkoholickými nápoji o 7 %. To dokazuje, že nápojové plechovky jsou schopny uhájit své místo v moderním životním stylu a splnit potřeby konzumentů.

John Revess, marketingový ředitel Rexam Beverage Can pro Evropu a Asii
(Upraveno podle časopisu PackReport)

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required