logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Alza umožňuje nákup drogerie do znovupoužitelných nádob Ve svém holešovickém showroomu...
  • Inspirace z Holandska: Výrobce kol Vanmoof expeduje kola v krabicích od TV V dnešním příspěvku...
  • Biopekárna Zemanka letos redesignovala a znovu získala ocenění GREEN BRANDS Český výrobce...
  • Pivní trh vyhlíží obalové novinky Říká se, že čeští konzumenti piva jsou konzervativní. Ať už...
  • Prazdroj bude nově v Česku distribuovat italská piva Peroni Nastro Azzurro Italské pivo Peroni...

SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Obal pro „zlatou mládež“ aneb šampaňské v plechu

1. července 2007
Nezařazené 0
462
SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Obal pro „zlatou mládež“ aneb šampaňské v plechu

Návrat kovové nápojové dózy zpět na trh se odehrál ve zcela nečekané podobě. Na první pohled se mohlo zdát, že se v roce 2006 jednalo jen o velkou reklamní podporu produktu ze strany obalových odborníků. Ve skutečnosti však šlo o promyšlený a ze strategického hlediska přesně cílený marketingový tah. Byl zorganizován pod vedením rakouského hoteliéra Günthera Aloise z řetězce hotelů Paris Hilton. Během několika měsíců bylo pak prodáno přes 6 miliónů nápojových plechovek se zlatavým, neobvyklým designem i obsahem – šampaňským Rich®Prosecco – Vino Frizzante.

Nápad hoteliera z rakouského Ischlu vycházel ze znalosti trhu a kvalitních značek vín. Využil mezery na trhu s produkty, které by oslovovaly mladší , dobře situované spotřebitele, jež si přejí něco neobvyklého, co s vymyká tradicím jejich otců a matek, a je nekonvenční. Vybočení z řady zavedených hodnot zde zaujalo.

Elegantní a snadno použitelná
Útlá nápojová plechovka – 200 ml „slim“, se zlatavým designem, zajistila produktu úroveň, kterou tradičně šampaňské víno požívá. Nápoj z ní je možné pít jen tak přímo nebo použít brčko. Rituálně jej lze přelít do elegantního skla na šampaňské. Obsah plechovky lze kombinovat s jinými nápoji, respektive s jiným alkoholem (vodkou). Tato plechová dóza se prodává bez zálohy na nevratné obaly, a je opatřena osvědčeným patentním otevíracím systémem.

Cílená kampaň přináší výsledky
Masívní kampaň na podporu prodeje, která proběhla nejen v Rakousku, ale i v sesterských společnostech v Německu pod vedením managerů Rich Sales & Marketing GmbH, dovedla tento mimořádný produkt s nádechem luxusu i do sítě vybraných gastronomických zařízení mimo hotely Hilton.
Všechny vlastnosti nápoje přispívají k tomu, že současná mladá generace, která marketingový tah značkového produktu velmi příznivě přijala, požaduje toto balení šampaňského jak v gastronomických podnicích, tak v obchodní síti.

Tradiční materiál v netradičním pojetí
Obaly z materiálu, který je v mnohých jiných oblastech ze známých i méně známých důvodů celkově na ústupu, zde ukázal, že se vyplatí nově koncipovat jeho používání a to i v netradičních produktových oblastech.
Tento příklad cílené marketingové studie a následně zvolené strategie dokazuje, že se vyplácí vsadit na správně vytipované emoce spotřebitelů. Díky kampani dnes směřuje v Rakousku a v Německu šampaňské v plechovkách do sítí nejen gastronomických provozoven a malých specializovaných obchodů, ale i do řetězců prodejen typu Kaiser´s, Wal Mart, Edeka, Leckerland, Metro, Pfeifer, či C+C City. S tímto příjemným obalem, v tomto případě navíc hliníkovým, se setkáte i v prodejnách u benzínových čerpadel, kioscích a specializovaných nápojových prodejnách.
Takže je nejspíš na místě se v současné době znovu zabývat možnostmi, jak vhodně a vtipně uvést zpět na trh kovovou – ať už ocelovou nebo hliníkovou nápojovou plechovku, která je praktická a navíc velmi dobře chrání vnitřní obsah až do jeho spotřeby.

Boris Růžička

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required