logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Německý distributor IT komponent Komsa nově využívá obalové řešení s integrovaným digitálním...
  • Produkty, jež online supermarket Košík.cz nabízí v rámci svojí nové privátní značky Čerstvě...
  • V plzeňském pivovaru Elektrárna kromě piva Kisseláč višeň a Kisseláč guave uvařili na léto také...
  • Ekodesign se netýká pouze oblasti packagingu. Obecně zohledňuje dopady produktu na životní...
  • Společnost hubergroup Print Solutions uvádí na trh vodou ředitelné barvy a laky pro přímý...

SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Obal pro „zlatou mládež“ aneb šampaňské v plechu

1. července 2007
Nezařazené 0
618
SB 4/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení nápojů a tekutin: Obal pro „zlatou mládež“ aneb šampaňské v plechu

Návrat kovové nápojové dózy zpět na trh se odehrál ve zcela nečekané podobě. Na první pohled se mohlo zdát, že se v roce 2006 jednalo jen o velkou reklamní podporu produktu ze strany obalových odborníků. Ve skutečnosti však šlo o promyšlený a ze strategického hlediska přesně cílený marketingový tah. Byl zorganizován pod vedením rakouského hoteliéra Günthera Aloise z řetězce hotelů Paris Hilton. Během několika měsíců bylo pak prodáno přes 6 miliónů nápojových plechovek se zlatavým, neobvyklým designem i obsahem – šampaňským Rich®Prosecco – Vino Frizzante.

Nápad hoteliera z rakouského Ischlu vycházel ze znalosti trhu a kvalitních značek vín. Využil mezery na trhu s produkty, které by oslovovaly mladší , dobře situované spotřebitele, jež si přejí něco neobvyklého, co s vymyká tradicím jejich otců a matek, a je nekonvenční. Vybočení z řady zavedených hodnot zde zaujalo.

Elegantní a snadno použitelná
Útlá nápojová plechovka – 200 ml „slim“, se zlatavým designem, zajistila produktu úroveň, kterou tradičně šampaňské víno požívá. Nápoj z ní je možné pít jen tak přímo nebo použít brčko. Rituálně jej lze přelít do elegantního skla na šampaňské. Obsah plechovky lze kombinovat s jinými nápoji, respektive s jiným alkoholem (vodkou). Tato plechová dóza se prodává bez zálohy na nevratné obaly, a je opatřena osvědčeným patentním otevíracím systémem.

Cílená kampaň přináší výsledky
Masívní kampaň na podporu prodeje, která proběhla nejen v Rakousku, ale i v sesterských společnostech v Německu pod vedením managerů Rich Sales & Marketing GmbH, dovedla tento mimořádný produkt s nádechem luxusu i do sítě vybraných gastronomických zařízení mimo hotely Hilton.
Všechny vlastnosti nápoje přispívají k tomu, že současná mladá generace, která marketingový tah značkového produktu velmi příznivě přijala, požaduje toto balení šampaňského jak v gastronomických podnicích, tak v obchodní síti.

Tradiční materiál v netradičním pojetí
Obaly z materiálu, který je v mnohých jiných oblastech ze známých i méně známých důvodů celkově na ústupu, zde ukázal, že se vyplatí nově koncipovat jeho používání a to i v netradičních produktových oblastech.
Tento příklad cílené marketingové studie a následně zvolené strategie dokazuje, že se vyplácí vsadit na správně vytipované emoce spotřebitelů. Díky kampani dnes směřuje v Rakousku a v Německu šampaňské v plechovkách do sítí nejen gastronomických provozoven a malých specializovaných obchodů, ale i do řetězců prodejen typu Kaiser´s, Wal Mart, Edeka, Leckerland, Metro, Pfeifer, či C+C City. S tímto příjemným obalem, v tomto případě navíc hliníkovým, se setkáte i v prodejnách u benzínových čerpadel, kioscích a specializovaných nápojových prodejnách.
Takže je nejspíš na místě se v současné době znovu zabývat možnostmi, jak vhodně a vtipně uvést zpět na trh kovovou – ať už ocelovou nebo hliníkovou nápojovou plechovku, která je praktická a navíc velmi dobře chrání vnitřní obsah až do jeho spotřeby.

Boris Růžička

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Nová aplikace EPAL Pallet App usnadňuje správu palet i sledování zboží

Evropská paletová asociace EPAL představila novou webovou aplikaci EPAL Pallet App, která zjednodušuje řízení paletových zásob a digitalizuje logistické procesy. Uživatelům umožňuje efektivně spravovat výměnný pool EPAL palet, sledovat jejich pohyb i tok zboží – a to jak pomocí administrativního dashboardu, tak i přímo ve skladech prostřednictvím mobilní aplikace. Aplikace je plně kompatibilní s novými […]

Flowpack – balicí technologie pro široké spektrum produktů

Moderní řešení balení v potravinářství, farmaceutickém i technickém průmyslu. V oblasti průmyslového balení se stále častěji uplatňuje technologie Flowpack – systém, který umožňuje rychlé, hygienické a úsporné balení jednotlivých kusových produktů do BOPP fólií. Tento způsob balení je ideální volbou pro zákazníky, kteří hledají vysokou produktivitu, konzistentní kvalitu svárů a atraktivní prezentaci výrobků a to […]

SIG přináší flexibilní a udržitelná řešení pro balení potravin a nápojů

Na dnešním trhu si všichni účastníci – od výrobců přes maloobchodníky až po spotřebitele – stále více uvědomují význam udržitelnosti a potřebu šetrnějšího využívání zdrojů. V oblasti potravin a nápojů se proto do popředí zájmu dostává volba obalových materiálů, která má přímý dopad na životní prostředí. Podle průzkumů považují evropští spotřebitelé udržitelné obaly za jeden […]

Veletrh Reklama Polygraf Obaly navštívilo přes 7000 lidí

V květnu se na výstavišti PVA Expo Praha v Letňanech uskutečnil veletrh Reklama Polygraf Obaly. Na výstavní ploše o rozloze 8250 metrů čtverečních se jej zúčastnilo 97 vystavovatelů ze šesti zemí, přičemž ze zahraničí svoje novinky představilo 18 vystavovatelů. Akci shlédlo více než 7000 návštěvníků.  Na stánku kolínské společnosti OTK printig & packaging její zástupci […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required