logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 3/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení pro autoprůmysl: Dopad expanze v kostce

1. května 2007
Nezařazené 0
502
SB 3/2007 HLAVNÍ TÉMA – Balení pro autoprůmysl: Dopad expanze v kostce

Podle nejnovějších statistik Sdružení automobilového průmyslu dojde v nejbližší době v České republice k překročení hranice jednoho milionu vyrobených automobilů za rok. Expanze výroby s sebou přináší zvýšenou poptávku po obalech a obalových materiálech pro subdodávky do tohoto odvětví.

Ze specifických potřeb českého automobilového průmyslu, kdy se jeden model vozu prodává na trhu tři až pět let, vzniká poptávka především po speciálních, tzv. mezioperačních obalech.
Jde o obaly, které kolují mezi výrobcem komponent, zušlechťovateli (galvanovna, lakovna) a automobilkou. Sofistikovanější požadavky jsou kladeny na balení tzv. pohledových dílů, které se při transportu nesmějí ani náznakem poškrábat či otlačit. Jde o lakované či chromované součásti interiérů a exteriérů vozů, jemnou mechaniku zámků, příp. elektronické součástky. Zde vznikají také požadavky na antistatiku či jiné materiálové vlastnosti obalů, ovlivňující elektroniku v nich umístěnou.
Do tohoto spektra požadavků vstupuje samozřejmě další velmi důležitý faktor – náklady na logistiku. Z ověřených studií vyplývá, že pouze v oblasti zemí EU se vyplatí výměna prázdných vratných obalů. Při dodávkách za její hranice je výhodnější nasadit jednorázový (spotřební) kartonový obal.
Velmi důležitá je standardizace částí speciálních obalů a zajištění jejich sériové výroby.

Mění se materiálová paleta i technologie
Tradičním obalovým materiálem v balení autodílů zůstává dřevo a z něho vyrobené palety, speciální dřevěné konstrukce či bednění. Další představují kovy používané na výrobu standardizovaných palet, případně speciálních konstrukcí určených na balení především těžkých nebo rozměrných dílů (nárazníky, stropní dílce apod.).
V současné době se však ve stále větší míře uplatňují rovněž plastové obaly, které se vyrábějí z různých regranulátů, což je příspěvek směrem k ekologii a recyklaci plastových materiálů.
Patří sem známé systémy velkých boxů typu KTP, Omnibox, Friedola a další, vyrobené z tzv. kartonplastu, dále vakuově tvářené blistry pro jednotlivá uložení konkrétních dílů, fólie (především z PE), unifikované přepravky vyráběné technologií vstřikování známé pod označením KLT či expandované materiály, jako je polystyren a polypropylen, používané na výrobu speciálních přepravek pro extrémně náročné díly. Velká část komponent je vkládána do kartonových krabic či boxů s kartonovými či papírovými proložkami.
Nejen všechny zde uvedené, ale i další materiály lze kombinovat, propojovat a vytvářet tak optimální balicí jednotky pro konkrétní produkt.
Jestliže je dnes zcela běžné označování balicích jednotek prostřednictvím čárových kódů, budoucnost bude preferovat identifikaci jednotlivých obalů či balicích jednotek pomocí RFID čipů či ještě sofistikovanější technologií.

Jiří Sedláček
výkonný ředitel, Omnipack

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required