logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...
  • FutureBrand aktualizovala design a maskota Nesquik od Nestlé Dlouhodobě zavedená značka mléčných...
  • Inspirace z Velké Británie: Obal na čokoládovou helmu Stormtooper od Colton Packaging Za dnešní...
  • Nové nealko pivo Kozel se stáčí do plechovek Pivovar ve Velkých Popovicích, který je součástí...

SB 2/2007 HLAVNÍ TÉMA: Balení potravin – Zip jako marketingový nástroj

1. března 2007
Nezařazené 0
833
SB 2/2007 HLAVNÍ TÉMA: Balení potravin – Zip jako marketingový nástroj

 Dnešní stále uspěchanější spotřebitelé vyžadují obaly odpovídající rychlému životnímu tempu. Aby výrobci rychloobrátkového zboží drželi krok s dobou a uspěli na trhu, začínají stále častěji využívat znovu uzavíratelné obaly se zipem, které umožňují snadné a opakované otvírání a zavírání obalů. Robert E. Hogan, ředitel mezinárodního prodeje a marketingu firmy Zip-Pak, se s námi podělil o své zkušenosti s tímto novým trendem.

Svět balení: Co je hlavní předností znovu uzavíratelných obalů se zipem?
Robert E. Hogan:
Výrobky v těchto obalech si velmi rychle oblíbili spotřebitelé všech věkových kategorií. Možnost otevřít obal bez větší námahy a znovu jej uzavřít je však největším přínosem zejména pro děti a starší generaci. Tato technologie navíc zajišťuje vzduchotěsné uzavření obalu, takže potraviny v něm vydrží déle čerstvé. Díky možnosti znovu uzavření lze v obalech nechávat i části hotových jídel, aniž by bylo nutné je uzavírat třeba lepící páskou nebo podobnými domáckými způsoby. Zipy s jezdcem umožňují uchovat produkty v originálním značkovém obalu, čímž se samozřejmě zvyšuje marketingový efekt.

S. B.: Které druhy znovu uzavíratelných obalů se používají?
R. E. H.: Výrobci značkových produktů nyní upřednostňují stojací sáčky (stand-up-pouche) před plochými ležícími sáčky (lay-flat-bags), aby si tak pojistili efekt impulzivního nákupu. Díky zipům se opětovné uzavírání stojacích sáčků stalo skutečností. Rozšíření plochy pro umístění obrázků a marketingových prvků pomáhá posílit účinek správného umístění na regálu. Tento postup kombinuje výhody marketingového efektu značkových obalů s výhodami znovu uzavíratelné technologie.
Tradiční jezdec je ideální pro hotové stojací sáčky, ale může být také použit ve vertikálních či horizontálních FFS (form/fill/seal) balicích strojích, což je zárukou nejen pohodlného používání pro spotřebitele, ale také zajištění výkonu pro balicí firmy. Současné technologie zajistí strojovou aplikaci znovu uzavíratelných obalů se zipem na prakticky jakýkoliv druh obalu. Největší potenciál má ovšem trh s krájeným masem, krmivem pro domácí mazlíčky, cukrovinkami, sendviči atp.
Instalace aplikátorů znovu uzavíratelných obalů se zipy, vhodných ke kooperaci s již existujícími FFS balicími stroji, si vyžádá minimální časové prostoje a přímé investice. Profil zipu umožní snadnou implementaci této technologie i do strojů na balení krájeného masa, uzenin a plátkových sýrů.
Pro sáčky z polyetylenu o nízké hustotě (LDPE) se vyrábějí zipy a úspornějším způsobem aplikace. Tento druh zipu je ideální pro balení mražených potravin, čerstvých plodů, drůbeže, sendvičů či třeba keramické hlíny.
Nejnovější vývoj už nebrání ani použití zipů na přebalech (overwrap packages).

S. B.: Jak obtížné je přidat technologii znovu uzavíratelných obalů se zipem do výroby běžných obalů?
R. E. H.: Firmy si na základě svých výrobních a marketingových potřeb většinou zvolí jeden z následujících způsobů začlenění zipů do svých obalových prostředků. Jedná se buď o nákup nových strojů, kdy dojde k nahrazení dosavadních balicích strojů zcela novými, vyrábějícími znovu uzavíratelné obaly se zipem. Doba realizace výměny se různí, ale nové systémy mohou být dodány dokonce už do dvanácti týdnů. Po proškolení obsluhy a zkušebním provozu se dosavadní procesy a požadavky na práci prakticky nezmění.
Pokud se tedy klient rozhodne pro kompletně nové vybavení, získá tu výhodu, že bude mít pouze jednoho dodavatele.
Aplikátory zipů se většinou dají namontovat přímo do strojů, takže nezaberou žádnou další plochu. Ve většině případů je lze namontovat beze změny nastavení balicí linky. Při tomto
dovybavení stávajících strojů odpadá potřeba výrazných vstupních kapitálových investic.
Zahájení výroby potom zabere méně času. Od objednávky k dodávce uplyne přibližně 48 dnů. Seřízení často vyžaduje nějaké drobné změny a úpravy, které mohou být dokončené za necelý týden. Kvalitní OEM (Original Equipment Manufacturer) samozřejmě nabídne audit balicí linky k rozvržení a přizpůsobení různých druhů a velikostí obalů, který zaručí dosažení optimální produktivity. Aplikace zipů na obaly může být také bez problémů vynechána, pokud se zákazník na určitou dobu rozhodne vyrábět opět obaly bez zipů.
Nejrychlejším způsobem, jak aplikovat znovu uzavíratelné zipy do svých obalů, je spolupráce s stávajícím dodavatelem sáčků, který zipy začlení do výrobního procesu . Nebo lze objednat balení na zakázku u firem, které již touto technologií disponují.
Tato strategie umožňuje výrobcům zboží urychlit vstup na strategický trh bez jakýchkoliv kapitálových investic a dodat tak jejich značkám konkurenční výhodu. Tento způsob je ideální také v případě, když je potřeba otestovat potenciál úspěchu nového způsobu balení na trhu s relativně nízkými náklady.

S. B.: Jaké faktory by měli výrobci při výběru dodavatele brát v úvahu?
R. E. H.: Aby si byli jisti, že použití tohoto obalu nesníží standard jejich značky, je nutno porovnat kvalitu nabídek více dodavatelů. Při výběru je dobré se řídit minimálně následujícími hledisky: Všimnout si, co může dodavatel, kromě poskytnutí kvalitní technologie, ještě nabídnout. Měl by umět poskytnout odbornou radu, co se týče designu těchto obalů, měl by disponovat schopným vývojovým oddělením, které vybere zařízení pro specifické potřeby zákazníkovy firmy. Technologický odborník by měl také umět zorganizovat a usměrnit výrobní proces tak, aby zajistil maximální efektivitu následné produkce.
Potenciální odběratel by měl mít rovněž jistotu, že dodavatel je schopný dodat širokou škálu zipů aplikovatelných na nejrůznější obaly – od těch nejjednodušších až po speciální kusy. Například firma Zip-Pak svým zákazníkům nabízí pestrou škálu patentovaných technologií zipů a vývoj nových výrobků. Vývoj novinek je založený jednak na požadavcích stávajících a potenciálních zákazníků, ale i na předvídání nových trendů na trhu.
V neposlední řadě radím vybrat dodavatele úzce napojené na přední výrobce, aby technický tým dodavatele byl schopen poskytnout technické zázemí a podporu při instalaci stroje.

S. B.: Na které trhy pronikla technologie znovu uzavíratelných obalů se zipem nejrychleji?
R. E. H.: Ve Spojených státech amerických přijal znovu uzavíratelné obaly se zipem nejrychleji trh s krájeným masem, sýry a krmivem pro domácí mazlíčky. Dnes už vzali spotřebitelé obaly se zipem za své, a zejména na výše uvedených segmentech trhu jim dávají přednost před jinými typy obalů. K využití této technologie přešlo i mnoho výrobců privátních značek, kteří chtějí v rostoucí konkurenci obstát.
V Evropě má největší potenciál růstu segment strouhaného sýra, kávy a krájeného masa. V Asii je v tomto ohledu nyní nejslibnějším trhem produkce sušeného mléka.

S. B.: Jaký očekáváte další vývoj tohoto druhu balení?
R. E. H.:
Znovu uzavíratelné obaly
se zipem posunují úroveň pohodlné přípravy a uchovávání potravin o stupeň výše. Díky technologickému rozvoji se tyto obaly budou moci využívat pro balení stále více druhů potravinářských i nepotravinářských výrobků. Delší zachování čerstvosti výrobku a pohodlí při manipulaci jsou v očích spotřebitelů nespornými a nadčasovými klady, které zajistí další rozšíření využívání těchto obalů i v budoucnosti.
Aplikace tohoto způsobu balení může být užitečná i při zavádění nového výrobku na trh nebo při oživování značky.
S. B.: Děkujeme za poskytnuté informace.

Ladislava Caisová
(s použitím informací ABI Londýn)

Box: Robert E. Hogan
Získal bakalářský titul na The Whittemore School of Business and Economics a na Univerzitě v New Hampshire, kde je dnes hostujícím lektorem. Je členem ITW Patent Society a držitelem práv k několika patentům týkajících se technologie znovu uzavíratelných obalů.
Dnes pracuje jako ředitel mezinárodního prodeje a marketingu firmy Zip-Pak, která je divizí nadnárodní společnosti Illinois Tool Works, sdružující více než 600 výrobců produkujících materiály pro potravinářský, nápojový, automobilový, či stavební průmysl.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required