logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Kláštorná Kalcia sa plní do obalov vyrobených zo slovenských zálohovaných fliaš Skupina Kofola...
  • Braník v nové zbroji – pivovar redesignuje lahve i plechovky Braník se dočkal velké změny...
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...

SB 1-2/2012 VÝROBCI A DODAVATELÉ: Kvalitní kraftliner se vyplatí

1. března 2007
Nezařazené 0
1284
SB 1-2/2012 VÝROBCI A DODAVATELÉ: Kvalitní kraftliner se vyplatí

říká Gabriela Fabiánová, country manažerka společnosti Rajapack, s. r. o.

V říjnovém čísle časopisu Svět balení našli čtenáři kartonový vzorek klopové krabice označené jako ochranná, pevná, víceúčelová i ekologická. Country manažerky společnosti Rajapack jsme se zeptali, jaký materiál a za jakých podmínek je vhodné použít pro dostatečnou ochranu balených výrobků.

Svět balení: Jaký je poměr kvality a ceny kraftlineru a testlineru, pokud ji posuzujme především podle pevnostních vlastností a možnosti potiskovatelnosti?
Gabriela Fabiánová: Kraftliner se skládá z nových a dlouhých sulfátových vláken s minimálním podílem sekundárních vláken. Testliner se vyrábí z 100% recyklovaného papíru, jde tedy o nižší jakostní třídu materiálu, což má vliv na ochranné vlastnosti obalu, kde je použit jako krycí vrstva. Testliner je cenově výhodnější, na druhé straně kvalitní kraftliner poskytuje vyšší ochranu při změnách klimatu, jako jsou chlad nebo vlhkost. Kraftový papír zaručuje prostřednictvím svého složení z dlouhých čerstvých vláken daleko vyšší pevnost. Díky jeho stabilním vlastnostem, hladkému vnějšímu povrchu a hrubé vnitřní straně je takřka ideální krycí vrstvou. Stejně pevnou krabici můžeme získat i z testlineru, avšak o vyšší plošné hmotnosti. K nevýhodám testlineru patří nižší odolnost vůči průtlaku a proražení krabice; těm kraftový papír optimálně odolá.
V otázce potisků krycích vrstev není relevantní, zda se jedná o testliner nebo kraftliner. Důležitým aspektem při potisku je spíše plošná hmotnost krycího materiálu.

SB: Uveďte prosím příklady aplikací, kde zákazníkům doporučíte používání kraftových a kde naopak postačí testlinerové papíry.
G. F.:
Kraftový papír se doporučuje při dopravě či skladování za nepříznivých klimatických podmínek, jako jsou zvýšená vlhkost či chlad. Tato kvalita papíru je také optimální při delším transportu nebo při expedici nebezpečných materiálů (kde se jsou požadavky na materiál vyšší), a také při dlouhodobém uskladnění, při kterém se samozřejmě zvyšuje možnost poškození, zatížení materiálu, existence teplotních výkyvů a nebezpečí nárazů. Záleží však také na obsahu krabic.
V otázce testlinerů rozlišujeme následující typy jakosti od 1 až po 4 (1 se blíží kraftovému papíru, 4 je několikanásobně recyklovaný papír). Testliner nabízí na jedné straně samozřejmě příznivější cenu, na straně druhé – na straně kvality – se spíše doporučuje při nenáročné přepravě na krátké vzdálenosti (např. transport svázaných novin, brožur atd.).

SB: Balicí papír kraft v roli nabízíte obvykle o plošné hmotnosti 70 g/m2. Můžete svým zákazníkům nabídnout kraft, příp. i testliner, o jiných plošných hmotnostech? Vedle přírodní hnědé nabízíte i jiné barvy?
G. F.: Nabízíme hnědý balicí papír, který je vyrobený z recyklovaného kraftového papíru o plošné hmotnosti 70, 90 a 125 g/m2. V naší nabídce však naleznete také bílý balicí papír o plošné hmotnosti 60 g/m2 pro elegantní a bezpečné balení např. dárkových předmětů.

SB: Pokud byste měla porovnat podíl prodaného kraftu a testlineru v objemech za poslední tři roky, směřuje podle vašeho názoru vývoj spíše k prodeji testlineru, nebo kraftu?
G. F.:
Nemůžeme momentálně mluvit přímo o trendu, avšak v současnosti je z ekologických důvodů snaha využívat testliner. Avšak kvalita kraftového papíru je na prvním místě. Pokud se šetří na obalech a při přepravě zboží dojde k poškození produktů, konečné ekonomické následky škod bývají daleko vyšší než investice do obalového materiálu. A to nemluvím o emociálním faktoru, jako je nespokojenost klientů a ztráta důvěry v dodavatelsko-odběratelském vztahu. Proto zákazníkům nabízíme krabice s krycí vrstvou z odolného kraftového papíru, které splňují aspekt šetrnosti k životnímu prostředí. Tyto produkty jsou vyrobeny ze dřeva získaného z trvale udržitelného lesního hospodářství a umožňují opětovné zhodnocení prostřednictvím recyklace.

SB: Nabízíte k prodeji i krabice, boxy apod. z vícevrstvých vlnitých lepenek. Jak se podílově u krycích vrstev lepenek uplatňuje kraft a testliner? Lze plnohodnotně nahradit kraft v krycí vrstvě testlinerem o vyšší plošné hmotnosti? Za jakých podmínek?
G. F.:
Není žádný rozdíl, jedná-li se o krabice z třívrstvé nebo vícevrstvé vlnité lepenky. Kraftový papír chrání balení před vlhkostí, a proto se doporučuje jako ideální krycí vrstva krabic. Důležitým aspektem použití kraftu nebo testlineru jsou tedy podmínky skladování a přepravy.

Ladislava Caisová

Box:
Mgr. Gabriela Fabiánová, MBA

získávala pracovní zkušenosti na pozicích v marketingu a prodeji společností Quelle SR a ČR a Neckermann. Od roku 2007 pracuje ve společnosti Rajapack, s. r. o., jako country manažerka.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required