logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • První ochutnávka z programu jubilejního kongresu OBALKO 10 Deset je číslo, které zasluhuje...
  • Čerstvé pečivo: Trendem jsou obaly na bázi papíru Pekárenské a cukrárenské výrobky zahrnují...
  • Jihofrancouzský pivovar Fox Hat dává na etiketách prostor regionálním umělcům Tiskárna AA Labels...
  • V supermarketech se objevily nové pestrobarevné stojany na Birell Radler Na rychlé uhašení žízně...
  • Agentura BrandMe přepracovává identitu balení ostrovní značky nākd. Agentura BrandMe osvěžila...

SB 1-2/2012 KONGRESY, KONFERENCE, SEMINÁŘE: Obalový kongres v aquaparku

1. března 2007
Nezařazené 0
651
SB 1-2/2012 KONGRESY, KONFERENCE, SEMINÁŘE: Obalový kongres v aquaparku

5. Äeský a slovenský obalový kongres pořádaný Obalovým institutem SYBA byl tematicky zaměřen jak na balení potravin, tak i na vývoj v materiálech a obalech. ZaznÄ›ly zde i pÅ™ednášky k ekologickým aspektům a kontrolním Äinnostem ze strany státních orgánů.

Kongres otevÅ™el Vlado Volek, tajemník obalové asociace SYBA. Moderace se podobnÄ› jako v loňském roce zhostila Hana Hradecká a zase se jí podaÅ™ilo dodržet Äasový rámec akce. Ta probÄ›hla v kongresových prostorech Aquapalace Hotel Prague v ÄŒestlicích. ÚÄastníci kongresu mÄ›li možnost úÄastnit se veÄer prvního dne Obalového galaveÄera spojeného s pÅ™edáním ocenÄ›ní OBAL ROKU 2011. MeziÄas od kongresu do galaveÄera mohli přítomní strávit v aquaparku.

Nejen plasty v potravinářské akademii…
První Å™eÄník, FrantiÅ¡ek Vörös ze Sdružení EPS, provedl posluchaÄe pÅ™ehledy spotÅ™eby plastů v různých sektorech vÄetnÄ› globálního rozložení a vývoje. Zaměřil se také na obaly, a zejména na roli pÄ›nového polystyrenu z pohledu udržitelného rozvoje vÄetnÄ› ekoprofilů hlavních komponent pro jeho výrobu.
Peter Å imko z Výskumného ústavu potravinárského (SR) otevÅ™el blok Potravinářská akademie pÅ™ednáškou, v níž se zaměřil na interakci mezi balenou potravinou a obalem (monomery, zmÄ›kÄovadla, antioxidanty, barviva, UV-stabilizátory). Ukázal ovlivňování obsahu nežádoucích cizorodých látek v potravinách reakcí s materiálem obalu. Konstatoval, že organické kontaminanty mohou vstupovat do interakce s plasty – PE, PET a PS. Tyto plastové materiály mohou pÅ™edstavovat významný prvek pasivní bezpeÄnosti potravin. Mohou totiž fungovat jako síto, na jehož povrchu se zmínÄ›né nežádoucí kontaminanty zachycují, ba dokonce do nÄ›j (PE) i vnikají. VhodnÄ› vyladÄ›ný materiál obalu tak nejen prodlouží životnost balené potraviny, ale dokonce ji zlepší pro bezpeÄnou konzumaci ÄlovÄ›kem. Naopak vzhledem k tomu, že z recyklovaných plastů mohou pronikat do balených potravin nežádoucí látky, je žádoucí, aby používání recyklovaných plastů bylo i nadále pod zvýšenou kontrolou.
V bloku Potravinářská akademie pokraÄoval Jaroslav Dobiáš z Vysoké Å¡koly chemicko-technologické v Praze prezentací zaměřenou na bezpeÄnost obalů na bázi papíru. PÅ™ipomnÄ›l, že se jedná o materiál, který má v balení obecnÄ› nejvÄ›tší hmotnostní podíl. Vzhledem k tomu, že aplikace prostého papíru pro balení potravin je omezena na potraviny s nižší aktivitou vody, důležitou úpravou je zuÅ¡lechÅ¥ování, které udílí obalům na bázi papíru odolnost proti vodÄ›, bariérové vlastnosti i možnost tepelného sváření. ZuÅ¡lechtÄ›ní se dociluje impregnací ve hmotÄ›, impregnací na povrchu nebo laminací. Zdůraznil komplikovanost legislativy, neboÅ¥ pro papírenské obaly nejsou zavedeny evropské pÅ™edpisy, ale platí národní právní rámec. V papíru je obecnÄ› velký obsah chemických látek, které svým uvolňováním mohou pÅ™ispívat k zátěži organismu zejména u citlivých skupin, jako jsou kojenci a malé dÄ›ti, senioÅ™i a lidé se sníženou imunitou. Zdůraznil, že na impregnované papírové obaly se vztahuje nařízení 10/2011/ES, a proto jsou důležité migraÄní testy monitorující migraci pÅ™es polymerní vrstvu. Hlavními zdroji rizik je aplikace recyklovaného papíru, nepÅ™ehledné množství chemikálií používaných jako přísady do papíru a pronikání složek potisků do hmoty papíru. DetailnÄ›ji se zaměřil na výskyt 2-fenylfenolu, diakrylátů a perforovaných slouÄenin v obalových papírech.
Potravinářský blok téměř uzavÅ™el Antonín Slaník z Invosu pÅ™edstavením základního portfolia spoleÄnosti, do kterého vedle polyetylenových fólií (LDPE a LLDPE) patří bariérové fólie pro balení potravin na bázi polyamidu (PA), etylenvinylalkoholu (EVOH) a polyvinyldenchloridu (PVDC). Jádrem prezentace byla ale nová fólie FRESHFILM vyvinutá ve spolupráci s Å™adou zahraniÄních subjektů v rámci projektu 7. rámcového programu Evropské komise. Jedná se o nový aktivní recyklovatelný obalový materiál s přírodními antioxidanty pro prodloužení trvanlivosti zabalených Äerstvých potravin. VnÄ›jší vrstvu tohoto aktivního vícevrstvého obalového materiálu tvoří speciálnÄ› upravená PP fólie s vysokými bariérovými vlastnostmi proti propustnosti kyslíku. VnitÅ™ní PE vrstva má propustnost kyslíku naopak vysokou. Mezi fóliemi je formou laku aplikován extrakt z přírodních surovin (bylin) s antioxidaÄními úÄinky, tj. extrakt pohlcující kyslík. PÅ™i vývoji bylo nutné pÅ™ekonat Å™adu problémů: umístÄ›ní extraktů do kompozitu pro aplikaci běžnými technologiemi (flexotiskem), separaci aktivní vrstvy od balené potraviny se zajiÅ¡tÄ›ním přístupu kyslíku k této aktivní vrstvÄ›, použití recyklovatelných polymerů (a proto polyolefinů), ochranu aktivní vrstvy proti nasycení kyslíkem pÅ™ed vlastním procesem balení, možnost použití ve standardních balicích linkách, a v neposlední Å™adÄ› také ekonomickou akceptovatelnost.
Anna DiaÄiková z Chemosvitu (SR) dovrÅ¡ila svou pÅ™ednáškou zaměřenou na možnosti flexibilních obalů pÅ™echod k dalšímu tematickému bloku kongresu, k obalové akademii. Zaujala informacemi o nové technologii výroby bariérových fólií pomocí nánosu transparentní nanovrstvy (<100 nm) melaminu na běžné polymerní substráty: BOPP,CPP, PE, PET, OPA, PLA. Nanášení je energeticky nenároÄné, vznikne vysoká bariéra vůÄi kyslíku, vlhkosti a plynům. K potisku běžnými metodami (hlubotisk, flexotisk) není potÅ™eba korónové úpravy. Technologie má i negativní stránky – vysokou investiÄní nároÄnost a to, že takto zuÅ¡lechtÄ›né obalové materiály nejsou vhodné pro procesy sterilizace a pasterizace.

Identifikace, komunikace, prezentace obalu
Snadná identifikace zboží v obalu je důležitá pro personál, který vkládá zboží do regálů, a je neménÄ› důležitá pro spotÅ™ebitele, aby na první pohled rozpoznal znaÄku nebo druh zboží. Identifikaci jako klíÄový požadavek na SRP (Shelf Ready Packaging) zdůraznil ve své pÅ™ednášce Martin Hejl ze spoleÄnosti THIMM Packaging a zaměřil se na technické možnosti potisku obalů z vlnité lepenky. Porovnal nasazení různých technik: flexo pÅ™edtisk, přímý tisk (HQPP), ofset a digitální tisk z pohledu kvality a velikosti zakázky. DetailnÄ›ji se vÄ›noval výhodám přímého tisku – High Quality PostPrint (HQPP) a doložil ukázkami: paletka Chio Chips pro Intersnack, jogurtová paletka Mlékárna ValaÅ¡ské MeziříÄí, prodejní obal pro Kaufland, regálový obal na tvaroh Karlova koruna pro Penny Market a další.
Z Å™ady funkcí obalu, jakými jsou ochrana zboží, nosiÄ informací pro spotÅ™ebitele o zboží vÄetnÄ› návodu k použití nebo minimalizace zátěže životního prostÅ™edí, se Petra Průšová ze spoleÄnosti Millward Brown soustÅ™edila na roli obalu z hlediska estetiky a schopnosti komunikovat znaÄku. Pro výrobce zboží je důležité hledat odpovÄ›di na otázky typu: Má obal schopnost zaujmout pozornost? Je snadné nalézt balení v regále? Které jsou klíÄové důvody viditelnosti? Komunikuje obal správnÄ› k zacílení znaÄky? OdpovÄ›di mají vliv na pozitivní vztah ke znaÄce a ovlivňují pravdÄ›podobnost nákupu. PÅ™ednáška pokraÄovala pÅ™edstavením metod výzkumu a hodnocení obalÅ
¯ vÄetnÄ› využití neuroscience technik vÄetnÄ› videozáznamu o pohybu oÄí, frekvenci a délce fixace na konkrétní Äásti obalu.
Vývojem obalů na pivo provedl úÄastníky kongresu Jan Veselý z ÄŒeského svazu pivovarů a sladoven. I když se krize podepsala na celkovém poklesu produkce piva, je jistÄ› zajímavý fakt, že podíl ležáků v celkovém výstavu vzrostl. SklenÄ›né lahve vykazují stabilitu, ale výstav piva v PET lahvích roste a ukrajuje z výstavu piva v sudech. Dokonce je poprvé podíl piva stáÄeného do lahví vyšší než do sudů a mírnÄ› roste i prodej piva v plechovkách. U exportu klesá podíl piva v sklenÄ›ných lahvích, roste podíl v sudech, a zejména v plechovkách a PET lahvích. V letoÅ¡ním a příštím roce lze oÄekávat pÅ™esun spotÅ™eby k lahvovému pivu, a pÅ™edevším k pivu v PET lahvích, a souÄasnÄ› znatelný nástup nevratných plastových sudů – kegů.
Miroslav Brumovský z Obchodních tiskáren Kolín se ve své prezentaci zamýšlel nad Äasto kontroverzní rolí obalu z různých úhlů pohledu, pÅ™iÄemž v extrémních případech je obal prezentován buÄ jako nežádoucí odpad, nebo jako dokonalý klenot. Růst nebo snížení odpadů: odpovÄ›dný design pÅ™ináší snížení množství odpadů vÄetnÄ› odpadu z baleného zboží. Náklady versus úspory: Na balení svitků plechů byly demonstrovány znaÄné úspory na zboží díky zvýšeným nákladům na balení. ZneÄiÅ¡tÄ›ní nebo hygiena: Kvalitní obal omezuje zneÄišťování prostÅ™edí a umožňuje dosažení potÅ™ebných hygienických podmínek ve výrobÄ›, prodeji i spotÅ™ebÄ›. Energie – spotÅ™eba nebo zdroj: Výroba optimalizovaných obalům spotÅ™ebuje i ménÄ› energie. Naprostá vÄ›tÅ¡ina použitých materiálů je souÄasnÄ› i zdrojem energie nebo její úspora pÅ™i recyklaci. Obal nejen zvyÅ¡uje hodnotu zboží, ale sám může působit jako cenina, jako nosiÄ vyšší hodnoty – zálohovaná láhev, zálohovaná pÅ™epravka.

Jak s udržitelným rozvojem?
Systém Petainer Keg jako jednocestnou alternativu vratných kegů pÅ™edstavila druhý den kongresu Zuzana Richterová ze spoleÄnosti Petainer Czech Holdings. Základem systému jsou PET kegy opatÅ™ené plastovými fitinky, které jsou kompatibilní s celosvÄ›tovÄ› používanými plnicími a výÄepními systémy. Systém umožňuje v zásadÄ› dvÄ› alternativy: buÄ dodání kompletních sudů osazenými fitinky, nebo – zejména pÅ™i stáÄení do vÄ›tšího poÄtu PET kegů – dodání komponent, tj. preforem, fitinků. V druhém případÄ› si výrobce nápojů vyfukuje kegy sám. Vedle ekonomické pÅ™itažlivosti s Ãºsporami v Å™Ã¡dech desítek procent je tento systém v Å™adÄ› aspektů Å¡etrný k Å¾ivotnímu prostÅ™edí: odpadá spotÅ™eba a ÄiÅ¡tÄ›ní roztoků pro mytí použitých kegů a snižuje se spotÅ™eba pohonných hmot v distribuÄním Å™etÄ›zci, jemuž odpadá zpÄ›tný svoz. Petainer kegy jsou vyvinuty ve ÄtyÅ™ech velikostech: 15, 20, 30 a 40 litrů. Vedle pÅ™epravy piva jsou PET kegy vhodné i pro mírnÄ› sycené nealko nápoje, vodu i víno. Zvýšenou bariéru zajišťuje polymer dodávaný spoleÄností Invista Polymers. Manipulaci usnadňují plastové rukojeti, krabice z vlnité lepenky nebo z kartonplastu.
Do své pÅ™ednášky zahrnul Vlado Volek z Obalového institutu SYBA vzorky vybraných trendů balení nápojů a potravin a pÅ™edvedl je. Ejpovický Rexam spustil výrobu nápojové hliníkové plechovky se Å¡roubovacím uzávÄ›rem kromÄ› znaÄky Heineken i pro další pivovary. Výrobci nevratných PET kegů vidí velkou Å¡anci v prosazení se na úkor stávajících vratných kovových kegů, a to zejména pro export piva, ale také i v segmentu horeca. Potvrzením tohoto vývoje je i rozšíření nabídky o kovové jednocestné sudy: princip bag-in-keg. Po úspěšném tažení shrink sleeve nastupuje energeticky úsporný stretch sleeve. Odborníci oÄekávají, že stretch-sleeve obsadí v nejbližších letech cca 20–30 procent v segmentu sleeve. Je kladen důraz na konvenienci, snadné otevÅ™ení, vybalení Äi aplikaci baleného produktu. PÅ™ednášející poukázal i na nÄ›která non-convenience Å™eÅ¡ení, která na naÅ¡em trhu pÅ™etrvávají – brynza v papírových kelímcích s nánosem PE. Jako odstraÅ¡ující příklad byl demonstrován obal ve tvaru plastového tanku pro 15 g bonbonů Äínské provenience s podezÅ™ením na poruÅ¡ení snad vÅ¡ech hygienických i ekologických pÅ™edpisů. Naproti tomu zdánlivá drobnost, plastová zátka na víno i Å¡umivé nápoje, pÅ™ece jenom pÅ™eklopila prezentaci do optimistické polohy. Tato zátka od protinožců, australské spoleÄnosti ZORK, zcela jednoznaÄnÄ› posouvá otevírání vín do nové polohy: snadno a bezpeÄnÄ›.
S udržitelným rozvojem souvisí i kontrola plnÄ›ní právních norem, které jsou v prostoru Evropy za tímto úÄelem pÅ™ijímány. SouÄástí tohoto systému jsou i naÅ¡e zákony o odpadech a o obalech. Petr Havelka z ÄŒeské inspekce životního prostÅ™edí informoval ve své pÅ™ednášce o zábÄ›ru Äinnosti této instituce, do níž patří zpÄ›tný odbÄ›r, využití odpadů z obalů a zápis do seznamu osob, evidence o obalech a odpadech z obalů. Konstatoval, že pÅ™i klesajícím poÄtu kontrol vzrůstá výše udÄ›lených pokut, neboÅ¥ jsou zjišťována stále závažnÄ›jší poruÅ¡ení povinností – jedná se o tisíce tun obalů uvádÄ›ných na trh. Problémy byly zjiÅ¡tÄ›ny zejména v tÄ›chto odvÄ›tvích: kovovýroba, výroba automobilů, zásobování potravinářskými polotovary, prodej a výroba baleného zboží. Inspekce se Äasto setkává se Å¡patnÄ› nastaveným systémem nakládání s obaly a odpady z obalů, který je v nÄ›kterých případech realizován externími odbornými poradci. V případÄ› plnÄ›ní povinností pÅ™edáváním odpadů z obalů oprávnÄ›ným osobám se doporuÄuje uzavírat smlouvu o využití odpadů z obalů v rozsahu přílohy Ä. 3 zákona o obalech s tím, že svozová firma toto vždy každoroÄnÄ› prokáže. PÅ™ednášející konstatoval, že neúmÄ›rnÄ› komplikovaná a stále se mÄ›nící legislativa (zákon o odpadech byl novelizován cca 30krát od roku 2002). ÄŒIŽP pro zefektivnÄ›ní ochrany životního prostÅ™edí navrhuje zavedení „mÄ›kké metody“.

Green materiál i greenmarketing
Úvodem své pÅ™ednášky pÅ™iblížil Milan PotáÄek ze spoleÄnosti TART posluchaÄům rozdíly mezi oxodegradovatelnými materiály a materiály biodegradovatelnými. Do skupiny biodegradovatelných patří i produkt spoleÄnosti TART, fólie vyrábÄ›ná z granulátu na bázi kukuÅ™iÄného Å¡krobu. Produktová Å™ada z tÄ›chto biodegradovatelných materiálů rostlinného původu nese oznaÄení Envira. Výrobky Å™ady Envira – fólie, sáÄky, pytle – jsou zvlášť vhodné pro vybrané sektory užití, jako jsou systémy sbÄ›ru odpadů, a také najdou své uplatnÄ›ní u výrobců biopotravin. U biopotravin, kde spotÅ™ebitelé jsou srozumÄ›ni s vyšší nákupní cenou, lze úspěšnÄ› do celkových nákladů zakomponovat i vyšší cenu biodegradovatelných obalů. Další sférou, kde lze oÄekávat úspěšný rozvoj, jsou sáÄky na exkrementy domácích mazlíÄků.
PÅ™ednáška, kterou Pavel Hrubý ze spoleÄnosti CENIA vÄ›noval greenwashingu, uzavÅ™ela sustainable blok i celý program kongresu. Green marketing je souhrnný název pro marketingovou strategii, ve které se využívají environmentální vlastnosti propagovaného výrobku. Používá se už od pÅ™elomu 60. a 70. let 20. století. Nástrojem green marketingu jsou vlastní environmentální tvrzení (VET, self-declared environmental claim). VET je prohlášení, znaÄka nebo obrazec, který poukazuje na environmentální aspekt produktu, souÄás
tky Äi obalu. Je urÄitým druhem reklamy. Vztahuje se na výrobek, souÄástku nebo obal. Vydat jej mohou výrobci, dovozci, distributoÅ™i, maloobchodníci nebo jakékoli další osoby, které by pravdÄ›podobnÄ› mohly mít z takového tvrzení prospÄ›ch. Parametry, environmentální aspekty, které příznivost produktu k životnímu prostÅ™edí mají dokázat, si vybírá firma, která VET vyhlaÅ¡uje, sama. Podoba a pojetí jednotlivých VET je na vyhlaÅ¡ovateli a jeho marketingovém oddÄ›lení. VET nepodléhá žádnému schvalování, takže jeho použití může pÅ™ijít velmi levnÄ›. Na druhou stranu ovÅ¡em zase neexistuje jasná záruka jeho důvÄ›ryhodnosti. Známé případy greenwashingu (zavádÄ›jící, lživá, nesmyslná nebo nejasná environmentální tvrzení) způsobují ztrátu důvÄ›ry spotÅ™ebitelů v environmentální tvrzení a znaÄky vůbec, pÅ™ispívají ke vzniku nekalé obchodní soutěže a vyhlaÅ¡ovatelé (firmy) nejsou motivováni k vyhlaÅ¡ování pravdivých tvrzení. Je v zájmu spotÅ™ebitelů i samotných firem, aby se používala jen pravdivá a důvÄ›ryhodná tvrzení, což podpoří zboží a služby s nižšími dopady na životní prostÅ™edí a vylouÄením faleÅ¡ných, nejasných a zavádÄ›jících tvrzení budou poctiví vyhlaÅ¡ovatelé chránÄ›ni pÅ™ed nekalou soutěží. CENIA tuto roli plní v rámci národního programu environmentálního znaÄení.
V rámci diskuse k tomuto tématu uvedl Vlado Volek jako příklad greenwashingu kelímek z papíru zuÅ¡lechtÄ›ného polyetylenem. Jeho výrobce, Ekobal Rožnov, jej prezentuje jako příznivý k Å¾ivotnímu prostÅ™edí, neboÅ¥ obdržel od ZkuÅ¡ebního ústavu lehkého průmyslu oprávnÄ›ní používat znaÄku ECO PACK, a to na základÄ› protokolu o zkouÅ¡kách, ve kterém je uvedeno: Použité spotÅ™ebitelské obaly budou souÄástí komunálního odpadu, protože je není možno recyklovat…

Ladislava Caisová
(zpracováno z TZ OI SYBA, redakÄnÄ› kráceno)

Box 1:
Garanti a partneři
Odborní garanti: Vysoká škola chemicko-technologická, Praha, Výskumný ústav potravinársky Bratislava
Generální partner: EKO-KOM, a. s
Partneři: Coca-cola HBC ČR, Veletrhy Brno -EMBAX 2012, Nürnbergmesse – FACHPACK 2012, OTK, SCA Packaging ČR, STI Česko, THIMM Packaging.

Box 2:
Table top prezentace
SouÄástí kongresu byly prezentace formou table topů. Obchodní tiskárny se pochlubily prestižní cenou za nejlepší obal vyrobený digitální technologií, kterou získaly v soutěži Digital Labels and Packaging Awards Contest pořádané firmou Hewlett-Packard. NechybÄ›ly ani vzorky ocenÄ›né letoÅ¡ní národní cenou OBAL ROKU 2011. Skupina THIMM Packaging využila prostor k prezentaci svých novinek, zejména ukázky High Quality PostPrint (HQPP) prodejního obalu pro Kaufland. EKO-KOM prezentoval cesty recyklace a využití obalových odpadů s akcentem na separovaný sbÄ›r do barevných nádob podle typu a materiálu odpadů z obalů.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required