logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Velkopopovický Kozel za více než 400 milionů korun inovuje stáčecí linku na vratné lahve Pivovar...
  • Robot Food přejmenoval nápoje FITCH Brew Co. na Here&Now Robot Food vytvořil novou značku...
  • Redukci jednorázových plastů v Česku posvětil i Senát Senátoři dnes schválili zákonnou úpravu...
  • Gordon’s Gin uvádí na trh nový gin s příchutí pomerančů a vůní Středomoří Gordon´s Gin nyní...
  • Alza umožňuje nákup drogerie do znovupoužitelných nádob Ve svém holešovickém showroomu...

SB 1/2007 OBALY A HRAČKY: Zaujmout a vzbudit zvědavost

1. ledna 2007
Nezařazené 0
467
SB 1/2007 OBALY A HRAČKY: Zaujmout a vzbudit zvědavost

 Miroslav Kotík, majitel společnosti EFKO-karton, s. r. o., firmu nejen řídí, ale velký důraz klade také na výtvarnou stránku jejích produktů včetně balení. Proto jsme s ním diskutovali o zvláštnostech obalů u hraček.

Svět balení: Jakou roli hraje pro výrobce hraček jejich obal?
Miroslav Kotík:
U hračkářských produktů hraje obal jednoznačně velkou roli. Obal výrobek prodává. Námět a design hry nebo hračky je samozřejmě velmi důležitý, ale vždy se promítá i do obalu, je s ním spojen. Musíme se proto zaměřovat na originalitu, zajímavost a poutavost tak, abychom malé spotřebitele zaujali. Děti z velké části ovlivňují nákupy hraček, proto je třeba volit barevnou, veselou grafiku obalu, která odpovídá jejich vkusu. Anebo by měla, chceme-li s výrobkem uspět.
Společnosti EFKO obal napomáhá například i k získávání nových licencí. Prezentujeme se nejenom tvůrčím nápadem ve zpracování licenční řady výrobků, jako například u Asterixe, Shreka a podobně, ale i originalitou zpracování obalu. Jako příklad uvedu Madagascar – originální balení kostek. Motiv buše jsme promítli do obalu. Lano tvoří ucho na nošení.

SB: Čím se inspirujete?
M. K.: Je nutné neustále sledovat vývojové trendy. I novinky musí mít nápad, kreativitu. Bude-li se dařit v tomto směru, nemusíme se obávat konkurence. Z naší dílny takto vyšla řada produktů – Noemova archa či Staré pověsti české.
U novinek z licenčních řad pracujeme s danými motivy. A právě zde je důležitá kreativita zpracování námětu a obalu. Chceme zaujmout, vzbudit zvědavost. Například u puzzlí Asterix jsme mohli zvolit obyčejný tvar krabice, ale vymysleli jsme lichoběžníkový, který se odlišuje a na pultech zaujme. Tento postup je samozřejmě dražší a technologicky náročnější. Současně je nutné vytipovat takové produkty, u nichž si toto můžeme dovolit.
Při licenční spolupráci je rovněž nesmírně namáhavé a pracné sladit představy všech tří stran: naši, grafika a správce licence. Toto probíhá vždy několikafázově a správce licence do procesu často zasahuje.

SB: Ve vašem portfoliu se objevují i „stálice“, které zná několik generací. Jak nakládáte s jejich designem?
M. K.: I když průběžně inovujeme, máme řadu produktů, které se drží na trhu řadu let – Dlouhý, Široký a Bystrozraký, Smolíček pacholíček či Kloboučku, hop. I u nich je třeba „omlazovat“ design, tzv. držet krok. Ovšem zde dbáme na zachování tradice. Těžíme ze zachování tzv. retro stylu. Tradičním výrobkům tento postup pomůže více, než kdybychom radikálně změnili design.

SB: S kterými výtvarníky na designu spolupracujete a čeho chcete obaly svých výrobků dosáhnout?
M. K.: Společnost EFKO se zaměřuje na tři hlavní segmenty výroby hraček. Vlastní tvorbu – vzdělávací společenské hry, jako například Staré pověsti české, Chicago nebo Noemova Archa. Dále pak na licenční spolupráci – se zahraničními výtvarníky známých filmových společností – např. Pán Prstenů, Madagascar, Bořek stavitel, Teletubbies, Pošťák Pat nebo Asterix. Spolupracujeme také s českými výtvarníky, např. s Radkem Pilařem, v projektu Večerníček a Rumcajs, nebo s J. W. Nepraktou na hrách Smolíček pacholíček a Dlouhý, Široký a Bystrozraký. Třetím segmentem se nyní stává plastová stavebnice Roto.
Naší silnou stránkou jsou invence, kreativita a schopnost vymýšlet. To v řadě firem chybí. Obal by měl vždy vypovídat i o kvalitě výrobku. Měl by oslovit spotřebitele své cílové skupiny a neměl by je mást. Neměl by výrazně předčit kvalitu produktu, jak tomu je často právě u importovaných hraček z Asie. Zklameme-li zákazníka, nemusí se k nám a našim výrobkům vracet.

Ladislava Caisová

 Box: Miroslav Kotík
Jeho původním oborem je průmyslová automatizace. V roce 1993 založil v Novém Veselí firmu Miroslav Kotík-EFKO – distribuční velkoobchod hraček. V roce 1995, díky zkušenostem z prodeje a zájmu o výrobu, začal s výrobou vlastního sortimentu společenských her a hraček. Od roku 1999 byla výrobní hala firmy vybavena moderní technologií a produkce výrazně vzrostla. V roce 2004 vznikla společnost EFKO-karton, s. r. o., jako nástupnická organizace firmy Miroslav Kotík-EFKO.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022

S&K LABEL získal prestižní ocenění Czech Best Managed Companies 2022 Přední výrobce samolepicích etiket S&K LABEL obdržel toto ocenění jako první polygrafická společnost v České republice a sklízí tak uznání nejen za kvalitu produkce, ale přesvědčil i v oblasti řízení, strategie a naplňování vizí. Globální program Best Managed Companies vytvořený mezinárodní společností Deloitte podporuje rozvoj podnikání […]

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu

Veletrh ALL4PACK 2022 se zaměří na hlavní trendy a výzvy v obalovém průmyslu ALL4PACK Emballage Paris 2022 je již nepostradatelnou mezinárodní obchodní akcí na konci roku. Je přední výstavou pro oblast balení a intralogistická řešení, která pokrývají celou výrobní linku, včetně strojů. Cílem veletrhu je být zdrojem inspirace a podpořit všechny hráče v odvětví tváří v […]

Durst Tau – etikety digitálně

Durst Tau – etikety digitálně Etikety a flexibilní obaly se většinou tisknou na konvenčních technologiích, trh však v této oblasti stále roste a zvyšuje se i podíl digitálního tisku a inkjetu obzvlášť. Inkjetový tisk eliminuje nákladnou a časově náročnou předtiskovou přípravu nutnou u tradičních technologií. Díky tomu si lépe poradí nejen se zmenšujícími se objemy jednotlivých […]

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků

Geis: Změny v mezinárodní paletové přepravě vs. přání zákazníků V posledních letech se v souvislosti s rychle měnícím prostředím měnily i potřeby zákazníků na mezinárodní přepravu paletizovaného zboží. Rychlost dodání a dostupnost zboží není samozřejmostí, navíc musíme přijmout poměrně razantní zdražování. Covid, krize v mezinárodní dopravě, válka na Ukrajině, brexit, nedostupnost materiálů, složité celní procesy… Ve světle všech potíží […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required