logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • SB 118: Obaly pro nápoje; Etikety a jejich udržitelnost; Obalový design privátních značek Toto...
  • Ikonická lahev od Becherovky je ústředním motivem nové kampaně Becherovka spouští novou...
  • Nestlé inovuje obaly a přispívá k rozšiřování recyklačních kapacit v Česku Zhruba 94,3 % obalů...
  • Matná bílá BOPP fólii Rayoface™ AWPMatt nabízí dobré vlastnosti pro uchovávání potravin...
  • Vyšší obsah recyklátu v plechovkách i další kroky. Ball představuje klimatický transformační...

SB 1/2007 HLAVNÍ TÉMA: Obaly ve farmacii – Dávkovací balení i jako marketingový nástroj

1. ledna 2007
Nezařazené 0
633
SB 1/2007 HLAVNÍ TÉMA: Obaly ve farmacii – Dávkovací balení i jako marketingový nástroj

 V dnešní době, kdy o své zdraví prostřednictvím konzumace široké škály léků pečuje mnohem větší počet pacientů než kdykoliv v minulosti, je nezbytné podpořit jejich snahu zajištěním užívání léků ve správný čas, ve správném množství a ve správných kombinacích. To znamená také zajistit spokojenost pacientů s formou příbalových informací, s upozorněním na dávkování léku i s obalem obecně. Zde hraje významnou roli především tvar a velikost daného balení i způsob, jakým ho lze otevřít a dále používat. Obalem, jenž je schopen spojit všechny tyto aspekty, je tzv. dávkovač léků, který se zdá být ideálním řešením nejen pro pacienty.

Dávkovače nepředstavují na trhu žádnou novinku. Ovšem firmy jako Bosch Packaging Technology vyvinuly speciální farmaceutické dávkovače, jejichž výroba není nákladná a které současně nabízejí pacientům snadné používání, jsou nosiči potřebných informací a pacientům tím přinášejí potřebnou pohodu. Tímto způsobem přispívají nejen ke zlepšení zdravotního stavu pacienta, ale šetří i finanční prostředky a odlišují vlastní výrobky od konkurence.
Jakékoliv, i jen nepatrné zvýšení spokojenosti pacienta může mít dramatický dopad na zlepšení jeho zdravotního stavu, na snižování rezistence bakteriálních kmenů a ve svém důsledku znamená i úspory na finančních prostředcích plynoucích do systému péče o zdraví.
Podle údajů organizace Datamonitor 2004 jen v samotné Evropské unii dochází každým rokem ke ztrátám ve výši 30 miliard eur v důsledku užívání nevhodných či pacientům nevyhovujících léků. V roce 2004 byly jen v Anglii předepsány léky, které stály tamější zdravotní pokladny osm miliard liber, a přesto je čtyři osoby z deseti neužívaly natolik pravidelně, aby pro ně znamenaly jakýkoliv přínos. V USA Národní farmaceutická rada oznámila, že užívání nevhodných léků bylo ve Spojených státech příčinou 125 000 úmrtí při nákladech 100 miliard dolarů ročně. Nevhodné léky stojí za příčinou 10 % příjmů pacientů do amerických nemocnic, což ročně představuje počet 380 000 osob a náklady 31 miliard dolarů.

Integrované informace
Dávkovací balení nabízí pacientům především jednoduchý, snadno uživatelný a výhodný způsob, jak zvýšit efektivnost daného léku na maximum. Při vážných onemocněních, jako je například osteoporóza či diabetes, případně i u léčby antibiotiky je třeba přísně dodržovat režim dávkování léku. Například pacienti s osteoporózou musí brát léky vždy ve stejný den týdne v určitou pevně stanovenou ranní hodinu. Dávkovače jsou schopné na takovou informaci upozornit, takže pacient má k dispozici podrobný kalendář i časový rozpis a zároveň má po ruce i záznam o průběhu léčby. Kromě toho zatímco tištěné příbalové letáky vsunuté do lahvičky či do balení léku lze snadno ztratit, u dávkovače mohou potřebné informace tvořit nedílnou součást obalu, s nímž pacient přichází denně do styku.
Tento typ integrovaných informací zajišťuje pacientovi neustálý a spolehlivý přístup k záznamům o jeho zdravotním stavu i stavu užívaného léku. Pro pacienta je totiž důležité, aby nejen plně využil blahodárný přínos určitého léku, ale též dokázal plně pochopit negativní důsledky jeho nesprávného užívání.

Obal i výrobní postup v jednom
Má-li mít jakýkoliv typ obalu úspěch, musí především řešit zadaný problém. Musí to však dělat s ohledem na efektivní využití nákladů vynaložených na výrobu takového obalu. Balení ve formě dávkovače přináší výrobcům farmaceutik i pacientům celou škálu výhod. Výroba však musí současně probíhat technologicky jednoduše, aby byl výsledný efekt všeobecně přijatelný.
Společnost Bosch Pharma Solid – pobočka firmy Bosch Packaging Technology – průzkumem zjistila, že dávkovače sice řeší celou řadu potřeb trhu, mohly by však dojít mnohem většího rozšíření, kdyby se jejich výroba dala zjednodušit. Výsledkem následné snahy je dávkovač SmartWallet, který lze využívat podobným způsobem jako běžné skládačkové krabičky, takže je upotřebitelný a vhodný i pro mnoho dalších aplikací.
SmartWallet je jak obalem, tak zároveň i postupem výroby obalu. Na počátku je lepicí hmotou opatřený vnější rukávec, na který se na běžném kartonovém stroji CUT130SW nalepí blistry. Blistrové balení i s kartonem se na vnější rukávec nalepí skrze laterální chlopně. Letáčky či příbalové informace mohou být naneseny na vnější rukávec, vloženy do dávkovače během jeho uzavírání či mohou tvořit nedílnou součást jeho vnějšího obalu.
Balička CUT130SW může vyrábět jak dávkovače, tak běžné skládačky, což představuje ideální strategii duální výroby umožňující lepší využití výrobní linky. To je důležité zvláště v případech, kdy výroba dávkovačů tvoří jen menší část celkového objemu produkce na daném stroji. Vzhledem k tomu, že příbalové informace mohou být předem připravené nebo vkládané do obalu během jeho výroby, mohou být vkládány do dávkovače společně s blistrem, připevněné k vnější straně dávkovače či jsou přímo součástí vnějšího balení, stává se takový dávkovač jako typ balení vhodnější pro mnohem větší počet léků, než tomu bylo dosud.
Tento systém řeší řadu problémů, jež doposud stály před dávkovači blistrového typu, a nabízí východisko pro balení celé řady dalších produktů. Vzhledem ke skutečnosti, že využívá jako základního strojního zařízení standardní balicí stroj, nabízí se tím pro výrobce farmaceutických obalů i strojního zařízení větší flexibilita. Dané strojní zařízení může totiž pracovat jak s dávkovači, tak skládačkami, což zvyšuje jeho hodnotu pro uživatele.

SmarWallet jako marketingový nástroj
Výzkumy ukazují, že pacienti reagují mnohem příznivěji, jsou-li jim nabídnuta konvenční řešení, která mohou snadněji začlenit do svých každodenních životů. Léčbu posuzují nejen podle stupně efektivnosti, do jakého dokáže lék zahnat nemoc nebo její symptomy, ale i podle toho, jak snadno či složitě se stává součástí jejich životů. To platí především pro volně prodejné léky, které představují další rostoucí segment trhu pro takové obaly, jakým i dávkovač SmartWallet.
Dávkovače představují výrazný způsob, jakým lze určitý produkt představit těm pacientům, kteří nakupují farmaceutické produkty také podle jejich vizuální podoby a snadnosti užívání. Tím, že nabídnou obal, který se snadněji přenáší, používá a je srozumitelný a vlídný ke spotřebiteli, mohou farmaceutické společnosti efektivně zvýraznit účinnost svých nových produktů a vymezit starší výrobky proti konkurenci.
Indikace porušeného uzávěru a možnost opětovného neprodyšného uzavření obalu jsou standardními vlastnostmi balení typu SmartWallet, přičemž indikaci porušení uzávěru zajišťuje několik lepivých bodů na uzavíracím víčku a možnost opětovného neprodyšného uzavření obalu umožňuje pás speciálního lepidla na tomtéž víčku. Použít lze i jiná řešení, jako například zasunovací
mechanismus nebo samolepicí pásky.

Farmaceutický průmysl v současné době prochází zásadními změnami, neboť v nejbližší budoucnosti lze očekávat výrazné snížení počtu nově objevovaných léků. Firmy, jež dříve vítězily nad konkurencí novými produkty, se nyní budou snažit uspět prostřednictvím vlídného přístupu ke spotřebiteli, zlepšováním jeho informovanosti a prosazováním určitých značek léků v ještě větší míře, než je tomu dnes. Typy obalů, jaké představuje právě dávkovač SmartWallet, nabízejí efektivní a účinné řešení, které pomáhá farmaceutickým firmám prodávat a jejichž výroba zároveň produkt neprodražuje.

Helmut Diechert
Autor je product managerem firmy Bosch Pharma Solid.

Box: Efektivně spojené nádoby
Zaváděním dávkovacích obalů typu SmartWallet, které jsou přátelské k uživatelům, se pro farmaceutické firmy otevírají možnosti vytváření větší efektivnosti pro jejich balicí systémy a lepší vymezení jejich produktu vůči konkurenčním produktům.
Výrobek s tímto inovačním obalovým designem bere v úvahu jak potřeby lékaře a pacienta, tak i potřeby výrobců farmaceutik. Výsledkem je vyhovující balení a současné zjednodušení jeho výroby a diferenciace produktů, což je základní podmínkou pro udržení se na vysoce konkurenčním trhu farmaceutik dneška i zítřka.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte na veletrhu interpack 2023!

Vítejte na veletrhu interpack 2023! Žádný jiný veletrh tohoto oboru neodráží globální trh ve vší jeho rozmanitosti tak jako interpack. Pod heslem „simply unique“ nabízí nejucelenější přehlídku oboru obalů a příbuzného zpracovatelského průmyslu na světě. Orientaci v 18 vyprodaných halách usnadňuje koncepce zaměřená na stěžejní cílové skupiny z oborů potraviny, nápoje, sladkosti a pečivo, farmaceutický […]

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Logistika a paletové hospodářství

Logistika a paletové hospodářství Paleta je v dnešní době nejvíce používanou standardizovanou manipulační jednotkou. Najdete ji téměř v každé výrobní nebo logistické firmě a manipulaci si bez ní těžko umíme představit. Snem logistického manažera je používat jeden druh palety pro všechno. Když se sejde mix stovek dodavatelů, nakupovaných a vyráběných položek, můžete se dopracovat k desítkám […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required