Pražská galerie má novou vizuální identitu

Galerie hlavního města Prahy (GHMP) vyhlásila v dubnu společně s organizací CZECHDESIGN designérskou soutěž na novou vizuální identitu metropolitní galerie a vítěz je konečně znám. V konkurenci 90 přihlášených návrhů zvítězilo Anymade Studio, které za svůj návrh získalo finanční odměnu a prestižní zakázku v hodnotě 400 tisíc korun. Pražské Anymade Studio tvoří designéři Petr Cabalka a Filip Nerad.

„Návrh nabízí perspektivu dobře zpracovaných aplikací vizuálu pro další online i offline materiály. Vizuální identita je rozpoznatelná, výrazná a galerii jednoznačně identifikuje při zachování dostatečného prostoru pro samostatné grafické řešení jednotlivých výstav, což pro GHMP představuje ideální řešení,“ chválila vítězný návrh odborná porota, ve které zasedali jak zástupci GHMP, tak i nezávislí odborníci jako je grafický designér a pedagog UMPRUM Petr Babák, grafičtí designéři Branislav Matis, Adéla Svobodová, teoretička architektury a designu Karolína Jirkalová nebo ředitelka CZECHDESIGN Jana Vinšová.

„Vizuální identita je založena na nápaditém řešení loga, které mezi písmenem G a H otevírá prostor pro další vstupy – grafické, obrazové, textové. Zároveň symbolizuje otevřenost galerie různým formám umění,“ komentovala návrh porota dále.

Cílem otevřené soutěže bylo najít vizuální řešení, které by současnou roztříštěnou podobu grafické prezentace galerie sjednotilo. Zároveň mělo však ponechat dostatečný prostor pro grafickou podobu jednotlivých výstavních projektů, které vždy individuálně řeší vybraný designér ve spolupráci s kurátorem.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail