Google opět nejhodnotnější značkou světa

Nejhodnotnější značkou světa zůstává nadále Google. Vyplývá to z nedávno zveřejněného žebříčku BrandZ Top 100, který každoročně sestavují společnosti WPP a Millward Brown. Hodnota značky Google se meziročně zvýšila o sedm procent na 245,6 miliardy dolarů (5,7 bilionu Kč).  

Druhé místo letos opět obsadila technologická společnost Apple, za kterou následovala softwarová firma Microsoft. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa oproti loňskému roku stoupla o osm procent na 3,6 bilionu dolarů. Do první desítky, které dominují americké společnosti, se letos poprvé probojovala čínská technologická značka Tencent, která stojí za chatovací aplikací WeChat.

Žebříčku dominují technologické a komunikační firmy. Maloobchod zastupuje na čtvrtém místě Amazon a první desítku uzavírá řetězec rychlého občerstvení  McDonald’s.

Žebříček firma sestavuje už dvanáctý rok s využitím dat agentury Bloomberg. Vychází z analýzy obchodních a finančních výsledků firem a dotazování mezi třemi milióny spotřebitelů.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail